سالانه باید ۱۵ تا ۲۰ درصد مددجویان کمیته امداد به خودکفایی برسند

فتوحی با تاکید بر اینکه همه باید در حهت رونق دادن به بخش اشتغال و حمایت از مددجویان گام برداریم گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود که از جمعیت ۱۳۰ هزار نفری مددجویان کمیته امداد سالانه ۱۵ تا ۲۰ درصد به خودکفایی برسند و از چرخه خدمات کمیته امداد خارج شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، مراسم بهره‌برداری از سامانه هوشمند کمیته امداد و کارآمد (سها)، جشن توانمندسازی یک هزار و 250 خانوار تحت پوشش کمیته امداد و واگذاری 233 واحد مسکونی مددجویی این نهاد امروز (شنبه 14 اسفند) به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد به صورت همزمان در سراسر کشور با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد.

 

«آقارضا فتوحی» در این مراسم با تاکید بر اینکه همه باید در حهت رونق دادن به بخش اشتغال و حمایت از مددجویان گام برداریم اظهار کرد: ما به عنوان نمایندگان دولت باید زمینه‌ اشتغال و توانمندسازی مددجویان را فراهم کنیم و تنها به عنوان حامی در کنار آنها باشیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اضافه کرد: کارهای خوبی توسط کمیته امداد در استان انجام شده اما مددجویان هم باید خودشان ایثار کرده و در جهت توانمندی خود گام بردارند و این ارتباط دوطرفه باشد.

 

وی با اشاره به پیشنهاد پنل‌های خوزشیدی تصریح کرد: خوزستان استان دوم یا سوم در بحث صنایع است چه صنایع پتروشیمی، چه فولاد و چه شرکت‌های زیرمجموعه که همه این‌ها به برق نیاز دارند ولی گاهی با قطعی برق این شرکت‌ها، خسارات میلیاردی به بار می‌آید و هم به تولید، هم اشتغال و هم اقتصاد ما ضربه وارد می‌شود.

 

فتوحی با بیان اینکه با توجه به اینکه خوزستان استانی گرمسیر است باید از گرما و آفتاب آن استفاده کنیم افزود: برنامه‌ای پیشنهاد شده که 500 پنل خوزشیدی برای 500 خانوار تحت پوشش کمیته امداد داده شود که استانداری این موضوع را پیگیری و اعتبار آن را که بین 10 تا 15 میلیارد تومان است، تامین می‌کند.

 

وی عنوان کرد: این تعداد پنل خوزشیدی به عنوان پایلوت انجام می‌شود و با این کار می‌توانیم برای افرادی که انگیزه دارند و علاقه‌مند هستند در این زمینه فعالیت کنند، اشتغال ایجاد کنیم که اگر نتیجه مطلوب داد آن را در سطح استان توسعه می‌دهیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خوزستان استان اول در تولیدات کشاورزی است که می‌توانیم این تولیدات را 2 تا سه برابر افزایش دهیم ابراز کرد: مددجویان کمیته امداد اگر منابع آب داشته باشند می‌توانند در زمینه نخل و نهالستان فعالیت کرده و ما هم در زمینه ارائه وام و تسهیلات کم‌بهره به آنها کمک می‌کنیم.

 

وی همچنین به مسکن مددجویان اشاره کرد و ادامه داد: ما باید برنامه‌ریزی کرده و مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن را موظف کنیم که با کمیته امداد در بحث مسکن همراهی مطلق داشته باشند تا بتوانیم بحث مسکن نیازمندان را به سرانجام برسانیم.

 

فتوحی با بیان اینکه باید کاری کنیم که مددجویان از کمک‌های حمایتی محدود بی‌نیاز شوند خاطر نشان کرد: با روش‌های سنتی نمی‌توان به مردم کمک کرد؛ باید از جمعیت 130 هزار نفری مددجویان کمیته امداد سالانه 15 تا 20 درصد را به خودکفایی برسانیم و از چرخه خدمات کمیته امداد خارج کنیم به طوری که دیگر متقاضی جدید نداشته باشیم.

 

کد خبر 1154197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha