سبک شمردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی به جامعه آسیب وارد می کند

حجت الاسلام عبودی جایگاه شورای فرهنگ عمومی را هم عرض شورای تامین استان دانست و گفت: سبک شمردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی به جامعه آسیب وارد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالرحیم عبودی» امروز ( ۱۴ اسفند ماه) در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: اعتقاد دارم یکی از بهترین و ضروری ترین ابزار امروزی جهت گسترش دین و ارزش‌های اسلامی، استفاده از ظرفیت هنر است.

 

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر حفظ برخی از شاخص‌های قدیمی در جهت گسترش فرهنگ دینی و اسلامی، گفت: هنر ابزاری زیبا و ارزشمند جهت انتقال مفاهیم، معارف دین و ارزش های دینی و اسلامی محسوب می شود.

 

وی هنر را نیازمند تدبیر و خلاقیت دانست و ادامه داد: فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، صدا و سیما و نهادهای فرهنگی جهت استفاده صحیح از ظرفیت هنر باید وارد صحنه شده و ضمن برنامه ریزی، راهکارهای بهتر برای استفاده از ظرفیت هنر در راستای کاهش مشکلات و آسیب ها را ارائه دهند.

 

حجت الاسلام عبودی گفت: می توان نشست های شورای فرهنگ عمومی استان را به این سمت ببریم که استفاده از ابزار هنر برای گسترش معارف دین و فرهنگ سازی سبک زندگی در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم در این زمینه ها موفق عمل کنیم.

 

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی و ائمه جمعه جدا از یکدیگر نیستند، هدف و کار یکی است و این شورا ما را به یکدیگر نزدیک کرده و باید شورا را تقویت کنیم.

 

وی تاکید کرد: تلاش کردیم که در هیچ منطقه ای شورای فرهنگ عمومی تعطیل نشود، زیرا ساز و کار قانونی کشور بوده و نیازمند تقویت است.

 

حجت الاسلام عبودی ضمانت اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را مطرح کرد و گفت: این شورا جایگاه آن هم عرض شورای تامین استان بوده و باید ضمن حفظ جایگاه آن، مصوبات شورا با ضمانت اجرایی همراه باشد.

 

این مسئول کهگیلویه و بویراحمدی ضمن تاکید بر اینکه باید ضمانت اجرایی مصوبات مد نظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: سبک شمردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی به جامعه آسیب وارد می کند.

 

وی در ادامه بر جذب و تقویت هنرمندان خلاق و با انگیزه تاکید کرد و افزود: هنرمندان به عنوان مجموعه‌ای از افراد جامعه باید جذب و حرمت آنها حفظ شود.

 

حجت الاسلام عبودی با اشاره به اینکه به محدودیت ها و مشکلات فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع است، گفت: مدیرکل جوان فرهنگ و ارشاد اسلامی باید ارتباط و تعامل بیشتری با مجموعه استان و مرکز داشته باشد و از ظرفیت ها به بهترین نحو در راستای گسترش معارف دینی و ارزش های اسلامی استفاده کند.

کد خبر 1154199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha