ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۳ هزار فرصت شغلی با اعتبار ۴۰۸ میلیارد تومان در استان ایجاد کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «سید مهدی عبادی» مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان در آیین افتتاح نیروگاه های خورشیدی ۵ کیلوواتی در هیرمند که با حضور رئیس جمهور و بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهار کرد: در هفته گرامیداشت احسان و نیکوکاری و ۱۴ اسفند، سالروز تاسیس نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار داریم و امروز با حضور ریاست محترم جمهور چند طرح در کمیته امداد به بهره برداری می رسد.

 

عبادی اولین طرح را رونمایی از سامانه هوشمند یا سها معرفی کرد و افزود: این سامانه به همه سامانه ها و داده های کشور مانند بهزیستی، ثبت احوال، ثبت اسناد و سازمان هدفمندی یارانه ها متصل است که بر این اساس برنامه ریزی انجام می شود و هر نیازمند و مددجویی که بخواهد وارد چرخه کمیته امداد بشود از طریق این سامانه و بدون مراجعه حضوری کارش انجام خواهد شد.

 

وی ادامه داد: مددجویان می توانند نیازهای خود را در این سامانه ثبت کرده کد رهگیری دریافت کنند از طریق اموراتشان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

 

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: دومین طرح، افتتاح ۸۷۰۰ واحد مسکونی در سراسر کشور است که ۶۱۸ واحد آن مربوط به سیستان و بلوچستان است. طرح سوم، خودکفا شدن ۱۲ هزار مددجوی تحت پوشش با کمک طرح های اشتغال است که از این تعداد ۱۵۷۷ مورد مربوط به کمیته امداد استان است.

 

وی افزود: طرح مختص کمیته امداد استان، بحث استقرار ۱۰۰ نیروگاه تجدیدپذیر است که در فاز اول ۲۵ مورد آن در روستای ملاعلی امروز به بهره برداری می رسد و مابقی در فاز دوم و سوم تا آخر هفته به بهره برداری خواهد رسید.

 

عبادی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۳ هزار فرصت شغلی با اعتبار ۴۰۸ میلیارد تومان در استان ایجاد کردیم، نزدیک به ۳۶۰ میلیارد تومان از این اعتبار جذب منابع شده و حدود ۹ هزار وام به نیازمندان تحت پوشش و غیرتحت پوشش پرداخت شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۳۰ هزار نظارت و بازرسی از این طرح ها انجام شده و خوشبختانه اکثر بانک ها منابعی که برای کمیته امداد داشته اند ۱۰۰ درصد جذب کردند و فقط یکی دو مورد مانده که تا آخر سال آن ها هم جذب خواهد شد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان در خصوص طرح های در دست اقدام اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در تهران، اعتبار اولیه پیشنهادی برای استان، ۶۴۰ میلیارد تومان برای ایجاد ۲۳ هزار فرصت شغلی است که با پیگیری دولت، مجلس و بانک مرکزی از ماه دوم سال آینده آغاز و تا قبل از پایان سال به اتمام خواهد رسی

کد خبر 1154202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha