۳ کودک در چهارمحال و بختیاری بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند

خالدی فر بابیان اینکه در موج ششم کرونا، سه کودک زیر ۲ در این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند گفت: در سطح جامعه برخی هنوز رعایت پروتکل ‌های بهداشتی را جدی نگرفته‌اند که این عادی انگاری سلامت مردم را به خطر می اندازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «ارسلان خالدی فر» امروز (شنبه ۱۴ اسفند) در نشست استانی مقابله با کرونا که در سالن جلسات شهید مردانی استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار داشت: در موج ششم کرونا ۶۲۵ نفر در رده سنی کودکان زیر ۱۴ سال بستری شدند که تست ۴۷۳ نفر از این کودکان مثبت اعلام شد که از این تعداد ۲ مورد از این بیماران که شیرخوار بودند و بیمار زمینه‌ای داشتند و یک کودک ۲ ساله جان خود را از دست دادند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سطح جامعه برخی هنوز رعایت پروتکل ‌های بهداشتی را جدی نگرفته‌اند که این عادی انگاری و ساده ‌انگاری می‌تواند سلامت آنها و اطرافیانشان را به خطر اندازد.

 

خالدی فر با بیان اینکه فعالان اصناف استان از ثبت‌نام در سامانه «ایران من» استقبال خوبی نداشته‌اند، تصریح کرد: همچنان تاکید می‌شود اصنافی که نسبت به تزریق واکسن اقدام می‌کنند آن را در سامانه «ایران من» ثبت کنند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کارمندان استان نیز از دز سوم واکسن کرونا استقبال نکرده‌اند، اظهار داشت: درصد واکسیناسیون دز سوم کارمندان استان به ۳۰ درصد رسیده که کمتر از میانگین استانی است.

 

خالدی فر، آمبولانس و کادر پزشکی را از نیازهای ضروری استان برای اعزام تیم‌های سیار واکسیناسیون اعلام کرد و گفت: همچنین میراث فرهنگی مکان‌هایی که برای تجمع گردشگران در نظر می‌گیرد را اعلام کند تا نظارت‌ها در این مکان‌ها تشدید شود و شرکت آب و فاضلاب نیز برای گندزدایی تانکرهای آب شرب دقت داشته باشد.

 

وی در خصوص اردوی راهیان نور نیز گفت: کسانی می‌توانند در این برنامه شرکت کنند که هر سه دز واکسن خود را تزریق کرده باشند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

کد خبر 1154251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha