اقدام ارزشمند امام راحل در تاسیس کمیته امداد برگرفته از متن اسلام ناب محمدی(ص) بود

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه اقدام ارزشمند امام راحل در تاسیس کمیته امداد برگرفته از متن اسلام ناب محمدی(ص) بود گفت: مردم ایران در کمک به نیازمندان الگویی بزرگ برای همه جهانیان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (شنبه، ۱۴ اسفند) در جلسه‌ای که به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن تبریک این ایام اظهار داشت: کمک به فقرا و محرومان و توجه به ایتام جامعه موضوعی است که پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بر روی آن تاکید بسیار ویژه داشتند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با سپاسگزاری از تلاش‌ها و زحمات و نیت خالص مجموعه کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) در رسیدگی به محرومان ابراز داشت: آنچه که در نهاد مقدس کمیته امداد به عنوان صفت اصلی مورد توجه امام بزرگوار و اسلام عزیز بوده این است که اقدامات نهاد کمیته امداد باید بسیار خالص باشد و نسبت به تکریم مراجعه کنندگان اقدام شود.

 

روحانی کمیته امداد را نهادی که به شکل متمرکز و سازماندهی شده همه کمک‌ها را در اختیار نیازمندان قرار می‌دهد ذکر کرد و یادآور شد: مردم‌ کمیته امداد را به مثابه خانه امام می‌بینند و نیازمندی‌هایی دارند و بر ما هم واجب است که ضمن برآوردن حوائج و درخواست‌هایشان در نهایت با احترام با آنان برخورد کنیم.

 

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) تنها 22 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی که هنوز پایه‌های انقلاب به اندازه کافی مستحکم نشده بود، فرمان تشکیل نهاد مقدس کمیته امداد را برای رسیدگی به فقرا صادر فرمود امری که نمونه آن تاکنون در هیچ کجای دنیا و در هیچ نظام و انقلابی دیده نشده است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه اقدام ارزشمند امام در تاسیس کمیته امداد برگرفته از متن اسلام ناب محمدی(ص) بود افزود: پیامبر اکرم(ص) اولین نگاهشان به فقرای مدینه بود و وقتی جنگی با کفار و دشمنان در می‌گرفت رسیدگی به خانواده‌های رزمندگان شرکت کننده در جنگ را در اولویت قرار داده و بر آن تاکید داشتند.

 

روحانی ضمن توصیه و سفارش بر همنشینی و گفت‌وگو با خانواده‌های محروم و مددجویان این کار را دارای اثرات و برکات فراوان که توفیقات الهی را به ارمغان می‌آورد دانست و خاطرنشان کرد: دستگیری و کمک به نیازمندان در فرهنگ اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و این مهم باید روز به روز در جامعه گسترش پیدا کند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه مردم ایران در کمک به نیازمندان الگویی بزرگ برای همه جهانیان هستند، خاطرنشان کرد: کمک به نیکوکاران و حمایت از نیازمندان نباید معطوف به زمان خاصی باشد و همه باید در طول سال از همنوعان خود حمایت کنیم.

کد خبر 1154257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha