جهاد تبیین نیازمند عزم همگانی است/استفاده از ظرفیت کانون های مساجد

ملجائی با اشاره به ضرورت های امروز جامعه گفت: مجاهدت در حوزه فرهنگی و اقتصادی و جهاد تبیین از نیازهای امروز است که عزم همگانی می طلبد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «ابوالفضل ملجائی« در نشست با مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به نقش و ماموریت تشکل های مردم نهاد اظهارداشت: در هرز مقطعی از زمان ماموریت ها متفاوت و وظایف ما نسبت به جامعه فرق می کند که امروز نیازمند فعالیت فرهنگی و جهاد تبیین و اقتصادی هستیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تیران و کرون افزود: مجاهدت در حوزه فرهنگی و اقتصادی و جهاد تبیین از نیازهای امروز است که عزم همگانی می طلبد و نباید آن را در ساختار اداری قرار دهیم.

وی ادامه داد: همه وظیفه ای خاص در جهاد تبیین دارند و باید در سطح اندازه و توان خود نسبت به آن موضوع کار کنند و این مقوله اجر شهادت و مجاهدت در مسیر الهی را دارد.

 

ملجائی یادآورشد: آنان که به دنبال شهادت و کسب این فیض هستند در مجاهدت فرهنگی و اجتماعی به این موضوع خواهند رسید و برای این کار باید قرارگاه و ارتش فرهنگی و اجتماعی شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه جهاد تبیین در شهرستان تشکیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: برای این کار برنامه ریزی و هم افزایی بین بخشی رقم خواهد خورد.

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تیران و کرون اذعان داشت: از ظرفیت کانون های مساجد برای افزایش امنیت اجتماعی، ارتقا سلامت و تقویت جبهه فرهنگی و جهاد فرهنگی استفاده می شود.

 

*نقش تشکل ها در پیشگیری از وقوع جرم

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران در این نشست به فعالیت 54 کانون فرهنگی و هنری در این شهرستان اشاره کرد و اذعان داشت: هر کدام یک پایگاه فرهنگی در محلات و روستاها هستند.

«اکبر مهدی زاده« افزود: فعال سازی و حمایت از این مراکز در پیشگیری از وقوع جرم استفاده شود و نگذاریم مسائل و چالش ها امنیتی شود.

 

وی ادامه داد: فعالیت هدفمند و منسجم در بین کانون های فرهنگی و هنری و تشکل های مردم نهاد قادر به کاهش پیامدهای اجتماعی منجر خواهد شد.

 

کد خبر 1154264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha