سیر نزولی ابتلا به کرونا در خوزستان/ هشدار افزایش موارد بیماری در نوروز

سرمست با بیان اینکه میزان مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان خوزستان کاهش یافته است گفت: باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد و از ساده‌انگاری پرهیز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدحسین سرمست» امروز (شنبه ۱۴ اسفند) در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: در نوروز گذشته قبل از اینکه پیک به صفر برسد، مجددا شاهد افزایش موارد بیماری بودیم و شرایط سختی رخ داد بنابراین باید از ساده‌انگاری پرهیز شود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: آنچه مشخص است هم اکنون در نیمه دوم پیک فعلی کرونا قرار داریم و میزان مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان خوزستان کاهش یافته است.

 

وی اضافه کرد: در این پیک، میزان مراجعات روزانه به مراکز درمانی و بیمارستان‌های خوزستان تا ۱۲ هزار نفر رسید اما در ۲۴ ساعت گذشته، سه هزار و ۸۰۰ نفر به مراکز مراجعه کردند که سه هزار و ۷۰۰ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

 

سرمست با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ بیمار در بیمارستان‌ها بستری شدند عنوان کرد: در حال حاضر ۵۶۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۳۳۱ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۲۳۵ نفر در بخش‌های ویژه سیر مراحل درمان را سپری می‌کنند و ۵۳ بیمار اینتوبه نیز داریم.

 

وی تصریح کرد: در مجموع، سیر نزولی است اما این موضوع به معنی رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی نیست و علاوه بر این، همچنان بر واکسیناسیون تاکید می‌شود.

 

کد خبر 1154267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha