محبت به امام حسین(ع) در رشد و تعالی معنوی انسان موثر است

آیت الله کازرونی گفت: محبت امام حسین(ع) یک گنج بی پایان است که در شاکله شخصیت فرد تاثیر می‌گذارد، هرچه میزان این محبت بیشتر باشد تاثیرپذیری ما از سبک و سیره زندگی آن حضرت بیشتر می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله «محسن کازرونی» در مراسم شب میلاد حضرت حسین بن علی(ع) که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد سید و سالار آزادگان جهان حضرت امام حسین(ع) بیان کرد: در حدیثی نورانی از پیامبر اعظم(ص) نقل شده: «هر کس محبت حسین بن علی(ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) را در دل داشته باشد، سعادتمند می‌شود و قطعا اهل بهشت خواهد بود».

 

خطیب حرم مطهر رضوی افزود: روشن است که برای رسیدن به سعادت تنها محبت و مودت حسین بن علی(ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) کافی نیست بلکه منظور پیامبر(ص) این است که این محبت موجب نزدیکی بیشتر ما به حضرات معصومین(ع) و در نتیجه تاثیرپذیری از سیره آن بزرگواران خواهد شد.

 

وی بیان کرد: کسی که عشق حسین بن علی(ع) را در دل داشته باشد هرگز به سمت کسب حرام و معاصی بزرگ گرایش پیدا نمی‌کند چرا که در اعمال و رفتار خود نیز تاسی به سیره این امام همام دارد و از ایشان پیروی می‌کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: طبق روایات اسلامی کسی که قلبش مملو از محبت اهل بیت(ع) است چند علامت و نشانه دارد که نخستین آن زهد در دنیا است؛ یعنی همه هم و غم او کسب مال و منال دنیا نیست و به معنویات نیز توجه دارد.

 

آیت الله کازرونی خاطرنشان کرد: دومین علامت محبان اهل بیت(ع) حرص در عمل است، یعنی این افراد حرص و ولع بسیاری در انجام اعمال عبادی و اعمال صالح دارند و نشانه بعدی آنها این است که اهل توبه و انابه به درگاه خداوند هستند و قبل از اینکه فرصت زندگی آنها به اتمام برسد از گناهان خود اظهار پشیمانی و از درگاه خدا طلب مغفرت می‌کنند.

 

خطیب حرم مطهر رضوی نشاط در عبادت را از دیگر نشانه‌های محبان سیدالشهدا(ع) و دیگر امامان معصوم معرفی و ابراز کرد: این افراد نشاط در عبادت دارند و همواره مشتاق مناجات و راز و نیاز با معبود یکتا هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه محبت به حسین بن علی(ع) در رشد و تعالی معنوی فرد موثر است، بیان کرد: محبت امام حسین(ع) یک گنج بی پایان است که در شاکله شخصیت فرد تاثیر می‌گذارد، هرچه میزان این محبت بیشتر باشد تاثیرپذیری ما از سبک و سیره زندگی آن حضرت نیز بیشتر خواهد شد.

کد خبر 1154283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha