وجود مقدس امام حسین(ع) مظهر جهاد تبیین در بین ائمه اطهار(ع) است

حجت الاسلام صباغیان با اشاره به اینکه وجود مقدس امام حسین(ع) مظهر جهاد تبیین در بین ائمه اطهار(ع) است و عاشورا تنها یک برگ از زندگی حضرت است، گفت: اعجاز زندگی امام حسین(ع) روشنگری در منا و عرفات بود که بنی‌امیه زمان را رسوا و در مقابل آنان می ایستاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام«حسن صباغیان» شامگاه (۱۴ اسفند) در مراسم جشن میلاد امام حسین(ع) با اشاره به اهمیت تربیت فرزند قبل از ولادت، اظهار کرد: وجود مقدس سید الشهدا(ع) روز عاشورا به یارانش فرمود: هر کس از شما حق الناسی به گردن دارد برود  وگر نه نمی توانید جزو  شهدا باشید.

 

امام جمعه حاجی آباد شهرستان زیرکوه گفت: امام حسین(ع) همچنین در شکم مادرش فاطمه(س) آنقدر قرآن گوش می داد که به دنیا نیامده حافظ قرآن است.

 

وی با تأکید بر احترام و احسان به والدین و انفاق، تصریح کرد: در روایتی حضرت فاطمه(س) می فرمایند: «از دنیاى شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد: تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا».

 

حجت الاسلام صباغیان در ادامه به ماجرای فطرس ملک اشاره و بیان کرد: فطرس فرشته ای بود كه گردا گرد عرش الهی در گردش بود و درباره دستوری از اوامر خداوند كوتاهی و سستی ورزيد. بالش به كيفر اين نافرمانی چيده شد و به يكی از جزيره ‏ها تبعيد شد. هنگامی كه امام حسين(ع) متولد شد، جبريل(ع) برای عرض تبريک به پيامبر(ص) به سوي زمين فرود آمد و در راه با فطرس ديدار كرد. جبريل(ع) به وی پيشنهاد كرد، برای عرض تبريک و تهنيت، با او نزد پيامبر(ص) برود. هنگامي كه جبريل(ع) او را به حضور پيامبر(ص) برد، به امر پيامبر(ص)، بالش را به بدن پاک امام حسين(ع) ماليد و سلامتش را باز يافت.

 

امام جمعه شهر حاجی آباد با بیان اینکه دوستى اهل بيت سبب ريزش گناهان می شود، گفت: امام حسين (ع) فرمود: «محبّت ما اهل بيت سبب ريزش گناهان است، چنان‏كه باد، برگ درختان را می ريزد».

 

وی با اشاره به اینکه وجود مقدس امام حسین(ع) مظهر جهاد تبیین در بین ائمه اطهار(ع) است و عاشورا تنها یک برگ از زندگی سیدالشهدا(ع) است او آمد برای تبیین آن هم از نوع جهادی، افزود: اعجاز زندگی امام حسین(ع) آن روشنگری های حضرت در منا و عرفات بود و همه را جمع می کرد و تبیین می کرد و بنی امیه زمان را رسوا و در مقابل آنان می ایستاد و امروز باید بنی امیه های زمان را بشناسیم و وظیفه ما بصیرت است.

 

حجت الاسلام صباغیان با بیان اینکه خطر اسلام مقابل اسلام خیلی فراتر از اسلام مقابل کفر، تصریح کرد: امام حسین(ع) حقیقت وجود و جان پیامبر(ص) است اما چون بصیرت نبود تاریخ را خوانده اید که در روز عاشورا به حضرت چه کردند.

 

امام جمعه شهر حاجی آباد با تأکید بر اهمیت بصیرت و تحلیل درست، بیان کرد: امروز نیاز جامعه جهاد تبیین محتوایی است  والا محسوسات که روشن و واضح است و نیاز به تبیین ندارد.

 

وی به معجزه انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: باید انقلاب یعنی حاکمیت الله در مقابل شرک و استکبار را تبیین کنیم و همه مستضعفان عالم به این انقلاب امید دارند.

 

حجت الاسلام صباغیان با بیان اینکه جنگ ترکیبی امروز دشمن نیاز به جهاد ترکیبی دارد، گفت: منطق امام حسین(ع) یعنی «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» است و منطق یزیدان امروز که مظهر آن آمریکا و اسرائیل است تسلط بر همه این کره زمین است گرچه این خواب سلطه بر جهان را به گور خواهند برد.

 

امام جمعه شهر حاجی آباد با اشاره به اینکه قیام توابین دیرهنگام و بدون تأثیر بود، تأکید کرد: بصیرت این است که در بزنگاه انسان را نجات می دهد.

 

 

کد خبر 1154289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha