لزوم ترویج حفظ منابع طبیعی در آموزش های شهروندی

شفیعیان گفت: نحوه استفاده بهینه از منابع طبیعی باید در آموزش های شهروندی مدنظر قرار گرفته و فرهنگ بهره گیری صحیح از این منابع را در جامعه نهادینه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی شفیعیان»، امروز (یکشنبه ۱۵ اسفند) در آیین روز «درختکاری» با اشاره به شعار امسال با عنوان «ایران سرسبز، ایران قوی؛ همه باهم، جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی»، در باغ نمونه دانشگاه آزاد اسلامی جهرم برگزار شد، گفت: برای دستیابی به سیاست ها و اهداف ترسیم شده منابع طبیعی در این هفته، مشارکت همه جانبه مردم و همچنین دستگاه ها و بهره وری صحیح از ظرفیت تشکل ها، همیاران طبیعت، خیرین آبخیزداری و پایگاه های بسیج در روستاها و شهرها و مرتعداران و بهره برداران الزامی است.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم ضمن تاکید بر اهمیت حفظ منابع طبیعی، افزود: این هفته فرصت مناسبی است تا نحوه استفاده بهینه را در آموزش های شهروندی مدنظر قرار داد و فرهنگ بهره گیری صحیح از این منابع را در جامعه نهادینه کرد.

 

وی بیان کرد:  الحمدلله دانشگاه آزاد اسلامی جهرم با نگاه همه جانبه و چند بعدی در تبدیل دانش و ایده های علمی به عمل سبقه خوبی داشته که به عنوان نمونه اقدامات موثر در شرکت های دانش بنیان و نتایج حاصله و تجاری سازی محصولات را می توان نام برد.

 

 شفیعیان افزود:  همچنین در همین راستا استفاده از ظرفیت علمی دانشجویان و به ویژه اعضای هیات علمی در احداث جنگل چوب به عنوان یک پایلوت در فعال کردن این حوزه اقتصادی و اشتغال زا در شهرستان از دیگر ایده های ارزشمند جامعه علمی شهرستان بوده است.

 

وی تصریح کرد:  این پروژه مطالعاتی چند ساله در هفته «منابع طبیعی و درختکاری» امسال عینیت یافته و به مرحله اجرا در آمده و امید است از این منظر تخصصی نیز فصل جدیدی در رونق اقتصادی شهرستان رقم بخورد.

کد خبر 1154381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha