لزوم توجه ویژه به آموزش و توانمندسازی فعالان کانون های مساجد

حجت الاسلام رضایی گفت: باید نگاه‌ها در کانون های فرهنگی و هنری مساجد به سمت کیفی‌سازی برود و لازمه آن توجه ویژه به بحث آموزش و توانمند کردن اعضای فعال کانون ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «احمد رضایی» در دیدار با مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی که در آستانه ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برکات نظام اسلامی و رویش های انقلاب اسلامی همین کانون های فرهنگی و هنری است که در چند ساله اخیر شاهد رشد و شکوفایی خوبی در این حوزه هستیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد پاتوقی برای جوانان شده که با هم اندیشی برنامه ریزی کرده و طرح های مختلفی را اجرا کنند، افزود: کانون های مساجد این قدرت را دارد که در دل خانواده ها نفوذ کند تا آنان هم با کانون ها ارتباط برقرار کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه کانون های فرهنگی و هنری بازویی برای مساجد هستند، تصریح کرد: تنوع فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد به گونه ای است که به همه سلایق در جامعه توجه دارد و باید این کانون ها محور محله شوند.

 

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: باید سه سیاست کلی از سوی مرکز و متناظر آن در استان ها دنبال شود و علاوه بر برنامه های ابلاغی کشوری، یکسری برنامه ها نیز به صورت زیست بوم برای کانون های فرهنگی و هنری استان ها تعریف شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: باید حمایت مادی و معنوی، هدایت و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد صورت بگیرد تا در این زمینه موفق شویم.

 

وی با اشاره به اینکه باید نگاه های کلان برای مسئولان کانون های فرهنگی و هنری مساجد تعریف شود تا هدفمند برای کادرسازی نیرو برای نظام اسلامی و تربیت مدیران توانمند و معتقد جلو بروند، گفت: دشمن شبانه روز با دروغ پردازی، تحریف و عملیات رسانه ای برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب و انحراف افکار جامعه تلاش می کند.

 

حجت الاسلام رضایی افزود: باید نگاه ها به سمت کیفی سازی برود و لازمه آن توجه ویژه به بحث آموزش اعضای فعال در کانون های فرهنگی و هنری مساجد است چون باید برای توانمند کردن فعالان کانون ها اقدام کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ثبت برنامه های کانون های مساجد ضمن ایجاد رقابت باید به بازدیدها هم توجه شود، گفت: هر کانونی را به بهانه ای با نگاه تخصصی و عمومی بازدید و مورد توجه قرار دهیم.

کد خبر 1154405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha