حدود ۱۲ درصد از مردان به نام «حسین» نامگذاری شده اند

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: ۵۹ هزار و ۱۳۶ نفر معادل حدود ۱۲ درصد از مردان استان به نام مبارک «حسین» و ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «علی زاهدی نیا» امروز یک شنبه به مناسبت ایام شعبانیه و ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهارداشت: در ۱۱ ماهه سال جاری  ۱۲ هزار و ۸۷۸ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که ۱۲۷ نفر از این تعداد با نام مبارک «حسین» و ۳۲۶ نفر نیز با ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با اشاره به ثبت ۲۸ هزار و ۲۶۹ ولادت در استان با نام مبارک ابوالفضل، عباس و ترکیبات آن گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۹۶ نفر با نام مبارک ابوالفضل، عباس و ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

 

وی اظهارداشت: در استان چهارهزار و ۸۳۲ نفر از مردان به نام مبارک «سجاد» و ترکیبات آن و «زین العابدین» نامگذاری شده اند.

 

زاهدی نیا افزود: در ۱۱ ماهه سال جاری هم ۱۸ نفر از ولادت ها با نام مبارک «سجاد» و ترکیبات آن بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری امیرعلی، محمد، آریا، علی و امیرحسین صدرنشین نام پسران متولد شده در استان است که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم استان به خاندان عصمت و طهارت و بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه های دینی است.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی افزود: پنج نام منتخب مردان استان در سال ۹۹ به ترتیب امیرعلی، محمد، آریا، امیرحسین و علی است.

 

جمعیت خراسان شمالی در ۱۱ ماهه سال جاری، ۹۹۴ هزار و ۴۴۶ نفر است و براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در خراسان شمالی، ۴۹۹ هزار و ۶۲۷ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۹۴ هزار و ۸۱۹ نفر را زنان تشکیل می دهند.

 

کد خبر 1154458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha