لرستان آماده استقبال از مسافران نوروزی است

قاسمی با اشاره به آمادگی استان لرستان برای پذیرایی از مسافران نوروزی، گفت: پذیرش از مسافران نوروزی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « امین قاسمی» در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اقدامات لازم برای پذیرش مسافران نوروزی در استان اندیشیده شده است.

 

وی با بیان اینکه پذیرش مسافران با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود، افزود: با توجه به اینکه طی ۲ سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی و قبل از آن هم وقوع سیل در لرستان، فعالان گردشگری دچار آسیب شدند در این راستا گردشگری هوشمند و مسوولانه مورد تاکید است تا گردشگران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقاصد سفر خود را انتخاب کنند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری استان لرستان افزود: حدود ۲ ماه گذشته نخستین جلسه ستاد خدمات سفر ۱۴۰۱ در لرستان برگزار و ۱۱ کمیته ایجاد شد و ابلاغ اعضای آنها نیز از سوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان صادر شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه لرستان باید در نوروز ۱۴۰۱ میزبان خوبی برای گردشگران باشد، ادامه داد: شهرداری‌ها بهسازی معابر، فضاها و اماکن گردشگر پذیر را آغاز کرده اند همچنین نقاط حادثه خیز از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال اصلاح است.

 

قاسمی اذعان داشت: هلال احمر و اورژانس نیز تیم های امدادی خود را آماده خواهند کرد، نظارت بر عملکرد بهداشتی واحدهای خدمات رسان از سوی دانشگاه علوم پزشکی در حال پیگیری، نظارت بر ارائه خدمات و کالاها به گردشگران و کنترل قیمت‌ها نیز در دستور کار است.

 

وی افزود: این اداره کل به عنوان مسوول کمیته آمار و برنامه ریزی و دبیر ستاد خدمات سفر استان وظایف خود را انجام می‌دهد، علاوه بر آن در محدوده قلعه «فلک الافلاک» و باغ «گلستان» عملیات عمرانی تکمیل و ورودی قلعه نیز افتتاح می شود.

 

قاسمی با اشاره پیش بینی اسکان ۱۰ هزار مسافر نوروزی در مدارس لرستان،افزود: همچنین حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تخت درجه بندی شده هتلی و مسافرخانه‌ای و حدود هشت مورد بوم گردی در لرستان برای ارائه خدمات به گردشگران آماده شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا، تلاش می شود اقامت گردشگران در پارک ها صورت نگیرد.

کد خبر 1154487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha