سهم بانک‌ها از تعداد و مبلغ تراکنش‌های بانکی در بهمن ۱۴۰۰/ بدهی خارجی ایران ۷ درصد کاهش یافت

سهم بانک‌ها از تعداد و مبلغ تراکنش‌های بانکی در بهمن ۱۴۰۰، بدهی خارجی ایران ۷ درصد کاهش یافت، فهرست اسامی کارکنان کشیک بانک‌ها در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱، هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۲,۳۰۱,۰۰۰ ریال رسید برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه شنبه ۲۴ اسفند شبستان به شرح زیر است:

سهم بانک‌ها از تعداد و مبلغ تراکنش‌های بانکی در بهمن ۱۴۰۰

اکنون مدت‌هاست که شبکه پرداخت بانکی ایران یک دست شده و از اینرو به راحتی می‌توان با رصد اطلاعات و داده‌ها به آمار پرداخت‌های بانکی و بین بانکی دست یافت. یکی از این آمارها، تعداد و مبلغ تراکنش‌های بانکی در شبکه پرداخت و سهم هر بانک پذیرنده از این مبادلات است.

بررسی آمار سهم بازار هر یک از بانک‌های پذیرنده از تعداد و مبلغ تراکنش‌های شبکه پرداخت در بهمن ماه ۱۴۰۰ حاکی از آن است که بانک ملت با سهم ۱۹.۶۶ درصدی از تعداد تراکنش‌ها و سهم ۱۹.۴۴ درصدی از مبلغ تراکنش‌ها، همچنان با اختلاف زیاد، بالاترین سهم از پذیرش تراکنش‌های بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست در بین تمام بانک‌های پذیرنده قرار گرفته است.

پس از بانک ملت به ترتیب بانک‌های ملی، سپه، صادرات، کشاورزی، تجارت، پارسیان، سامان و رفاه کارگران بیشترین سهم را از تعداد تراکنش‌ها و بانک‌های ملی، صادرات، سپه، تجارت، کشاورزی، سامان و رفاه، بیشترین سهم را از مبلغ تراکنش‌های شبکه پرداخت داشته‌اند.

از یک طرف همان طور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید بررسی سهم تعدادی بانک‌های پذیرنده از کل بازار تراکنش‌های هر یک از ابزارهای پذیرش در بهمن ماه ۱۴۰۰ نشان می دهد که:

بالاترین سهم تعدادی از تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی به ترتیب به بانک‌های ملت (۱۹.۱۵ درصد)، ملی (۱۵.۱۴ درصد)، سپه (۱۰.۵۰ درصد) و صادرات (۸.۲۹ درصد) تعلق دارد.

بالاترین سهم تعدادی از تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی به بانک‌های ملی ایران (۲۴.۰۳ درصد)، ملت (۱۶.۷۰ درصد)، سامان (۱۲.۱۷ درصد) و آینده (۸.۴۸ درصد) اختصاص داشته ‌است.

بالاترین سهم تعدادی از تراکنش های ابزار پذیرش موبایلی به بانک‌های ملت ( ۳۸.۱۳ درصد)، آینده (۲۶.۸۹ درصد)، اقتصاد نوین (۱۳.۵۵ درصد) و ملی (۷.۳۷ درصد) تعلق دارد.

همچنین در طرف دیگر بررسی سهم مبلغی بانک‌های پذیرنده از کل بازار تراکنش‌های هر یک از ابزارهای پذیرش در بهمن ماه ۱۴۰۰ حاکی از آن است که:

بالاترین سهم مبلغی از تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی به بانک‌های ملت (۱۹.۳۱ درصد)، ملی (۱۳.۷۷ درصد)، صادرات (۱۱.۶۸ درصد) و سپه (۹.۱۸ درصد) تعلق دارد.

بالاترین سهم مبلغی از تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی به بانک‌های ملت (۱۹.۹۴ درصد)، ‌ آینده (۱۴.۱۴ درصد)، سامان (۱۱.۹۷ درصد) و ملی (۸.۳۵ درصد) اختصاص یافته است.

بالاترین سهم مبلغی از تراکنش‌های ابزارهای پذیرش موبایلی به بانک‌های ملت (۴۱.۲۹ درصد)، ‌ آینده (۲۳.۱۰ درصد)، اقتصاد نوین (۱۲.۰۳ درصد) و سامان (۴.۹۴ درصد) تعلق گرفته و این بانک‌ها به ترتیب در مکان‌های اول تا چهارم جای گرفته‌اند.

 

بدهی خارجی ایران ۷ درصد کاهش یافت

براساس آخرین آمار بانک مرکزی میزان بدهی خارجی ایران در پایان دی ماه ۱۴۰۰ براساس سررسید اولیه بدهی‌ها ۸ میلیارد و ۴۷۳ میلیون دلار است که ۶ میلیارد و ۳۷۵ میلیون دلار آن بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و ۲ میلیارد و ۹۹ میلیون دلار از این میزان بدهی‌های کوتاه مدت است.

این تعهدات بالفعل ایران بر مبنای یورو نیز رقمی بالغ بر ۷ میلیارد و ۴۶۹ میلیون یورو محاسبه شده که ۵ میلیارد و ۶۱۹ میلیون یورو از این میزان حجم بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون یورو حجم بدهی‌های کوتاه‌مدت است.

حجم بدهی‌های خارجی ایران در پایان اسفندماه سال ۹۹ معادل ۹ میلیارد و ۱۴۲ میلیون دلار بوده است که این آمار حکایت از کاهش حجم بدهی‌های خارجی ایران در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ دارد.

لازم به ذکر است که نسبت بدهی‌های خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی رقم پایینی به شمار می‌رود و مقایسه شاخص نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی با سایر کشورها نشان می‌دهد که ایران در زمره کشورهایی است که کمترین میزان بدهی خارجی را در جهان دارد.

 

فهرست اسامی کارکنان کشیک بانک‌ها در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱

شبکه بانکی به منظور پاسخگویی به آن دسته از مشتریان بانکداری الکترونیک که در استفاده از خدمات شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت دچار مشکل و یا مغایرت می‌شوند، نسبت به برقراری کشیک در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی اقدام می‌کند.

فهرست مذکور از طریق فایل زیر قابل دسترسی است.

 

هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۲,۳۰۱,۰۰۰ ریال رسید

امروز (سه شنبه ۲۴ اسفند) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۲,۳۰۱,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۹۵۲.۱۶ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۲۴,۹۲۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۲۱,۴۸۰,۰۰۰ ریال،‌ هر عدد نیم‌سکه به قیم, ۷۳,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۴۱,۵۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۴,۴۵۰,۰۰۰ رسید.

 

بنابراین گزارش، امروز (سه شنبه ۲۴ اسفند) قیمت هر دلار آمریکا به ۲۶۲,۶۵۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۲۸۹,۶۳۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۴۴,۰۲۰ ریال رسید.

 

این در حالی است که روز گذشته (دوشنبه ۲۳ اسفند) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۲,۳۸۴,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۹۸۸.۵۵ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۲۵,۰۲۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۲۱,۵۱۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم‌سکه به قیم, ۷۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۴۱,۳۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۴,۴۵۰,۰۰۰ رسید.

 

بنابراین گزارش، روز گذشته (دوشنبه ۲۳ اسفند) قیمت هر دلار آمریکا به ۲۶۴,۱۷۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۲۸۹,۱۹۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۴۵,۳۲۰ ریال رسید.

 

نحوه ویرایش شماره شبای دارندگان سهام عدالت

در صورت ویرایش شماره شبای ۲میلیون نفر دارنده سهام عدالت، سود سهام داران در مرحله بعدی با هم واریز می‌شود. افراد برای ویرایش شماره شبای خود می‌توانند به سامانه سهام عدالت مراجعه و گزینه ویرایش را کلیک کنند.

در این قسمت گزینه ویرایش شماره حساب بانکی، ویرایش شماره موبایل و اطلاعات شخصی وجود دارد که افراد می‌توانند گزینه ویرایش شماره حساب را انتخاب بعد از تغییر گزینه تایید نهایی را کلیک کنند.

بعد از فرآیند نیز یک پیامک تایید برای فرد ارسال می‌شود در رابطه با سجام نیز در بخش سمت راست یک گزینه ویراش اطلاعات وجود دارد که سهامداران می‌توانند اطلاعات خود را در آن قسمت ویرایش کنند.

چگونه سهامداران شماره شبای خود را ویرایش کنند

بیست و یک اسفند،  ۹۹ درصد از سود سهام عدالت عملکردی سال ۹۹ برای سهامداران واریز شد.

کد خبر 1154503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha