ایران؛ هدف رژیم صهیونیستی از حضور در کردستان عراق/ محسنی اژه‌ای به سیستان و بلوچستان سفر می‌کند

محسنی اژه‌ای به سیستان وبلوچستان سفر می‌کند، ایران؛ هدف رژیم صهیونیستی از حضور در کردستان عراق، هشدار معاون رئیس جمهور درباره تاثیرات و نتایج منفی تحریم‌ها بر زنان و کودکان برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محسنی اژه‌ای به سیستان وبلوچستان سفر می‌کند، ایران؛ هدف رژیم صهیونیستی از حضور در کردستان عراق، هشدار معاون رئیس جمهور درباره تاثیرات و نتایج منفی تحریم‌ها بر زنان و کودکان از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۵ اسفند است.

محسنی اژه‌ای به سیستان وبلوچستان سفر می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ششمین سفر رسمی استانی خود روز پنجشنبه ۲۶ اسفند به همراه جمعی از مسئولان عالی قضایی به استان سیستان‌وبلوچستان سفر می‌کند.

دیدار با اقشار مختلف مردمی و روحانیون شیعه و سنی سیستان و بلوچستان، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری این استان، حضور در شورای اداری و بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع مشکلات دستگاه قضایی از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه به استان پهناور سیستان و بلوچستان است.

سایر مسئولان عالی قضایی که در سفر به سیستان و بلوچستان رئیس عدلیه را همراهی می‌کنند، هر کدام به نقاط مختلف این استان پهناور خواهند رفت تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردمان شریف و عزیز مناطق دورافتاده و محروم سیستان و بلوچستان، از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شوند و برای برطرف کردن مسائل قضایی و سایر مشکلات آن‌ها در حد مقدورات، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال جاری تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان و خراسان‌رضوی سفر کرده است و سفر روز پنجشنبه به سیستان‌وبلوچستان ششمین سفر رسمی ریاست قوه قضاییه در دوره جدید محسوب می‌شود.

البته ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفرهایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های قم، البرز، اصفهان و هرمزگان استان‌هایی بودند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات به آن مناطق سفر کرده است.

نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رئیس عدلیه در دوره جدید اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

 

ایران؛ هدف رژیم صهیونیستی از حضور در کردستان عراق/ رژیم صهیونیستی در حال جاسوسی است

حسین اکبری، کارشناس مسائل بین الملل شب گذشته (سه شنبه 24 اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بيان اینکه متأسفانه برخی از مقامات در منطقه کردستان از سال‌های گذشته و از زمانی که منطقه شون تقریباً از بغداد مستقل شد از اقدامات رژیم صهیونیستی اطلاع داشتند، گفت: آنها حتی در مقطعی در روزنامه و علنا حضور اینها را مطرح می‌کردند.

 

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه اسناد متقنی هم وجود داشت که رژیم صهیونیستی در حال جاسوسی است و قطعاً هدف حضور این رژیم در کردستان عراق، جمهوری اسلامی ایران است و هدف دیگری در منطقه ندارد بنابراین این موضوع را نمی‌شود کتمان کرد، اضافه کرد: اینکه امروز برخی از مقامات در منطقه کردستان اعتراض می‌کنند و با لحن تند این حرف‌ها را می‌زنند باید برگردند، زیرا اگر می‌خواهند امنیت داشته باشند پیش از آن باید برای امنیت منطقه و همسایه‌هایشان فکر اساسی کنند و به رژیم صهیونیستی اجازه ندهند.

 

اکبری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از آنها اجازه نمی‌گیرد و از موضع قدرت و با استفاده از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آمریکا در منطقه حضور دارد، گفت: این رژیم تلاش می‌کند خواست خود را تحمیل کند بنابراین خوب است که این دوستان با ما همکاری کنند تا هم امنیت خودشان و امنیت ما تأمین شود.

 

کارشناس مسائل بین‌الملل در پاسخ به این پرسش که آیا مقامات عراقی از اقدامات رژیم صهیونیستی در منطقه و در «اربیل» مطلع بودند؟ گفت: این‌ها در منطقه اقلیم و در برخی از کشور‌های همسایه ما متأسفانه حضور دارند و حضور خودشان را توسعه می‌دهند تا بتوانند پایگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی علیه کشورمان داشته باشند و طبیعتاً در اقلیم کردستان هم از گذشته حضور داشتند و در حال فعالیت هستند حتی بسیاری از غربی‌ها هم اذعان می‌کنند که آنجا مقر اسرائیلی‌ها بوده و مورد هدف قرار گرفتند و آنها هم کتمان نمی‌کنند.

 

پایگاه رژیم صهیونیستی در اربیل محل طراحی شرارت‌های این رژیم بود

حسین دلیریان، پژوهشگر مسائل امنیتی و دفاعی شب گذشته (سه شنبه 24 اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه پایگاه رژیم صهیونیستی در اربیل، سازه معمولی نبود بلکه محل طراحی شرارت‌های این رژیم بود، گفت: سپاه پاسداران توانست با موفقیت این سازه را با دقت بالای موشک‌های بالستیک منهدم کند و بعید به نظر می‌رسد اگر کسی در آن سازه حضور داشته، زنده مانده باشد و رسانه‌های عراقی هم این موضوع را مطرح کردند.

 

پژوهشگر مسائل امنیتی و دفاعی درباره ویژگی این‌ سازه افزود: بر اساس تصاویر محدودی که برخی از رسانه‌ها توانستند از محل اصابت موشک‌ها منتشر کنند مشخص است این سازه معمولی نبود، زیرا در تصاویر منتشر شده، حداقل ۳ دکل مخابراتی بر روی سازه قرار داشت که بر اثر اصابت موشک‌ها کاملاً منهدم شد.

 

وی با بیان اینکه در تصاویر مشخص است که در بخش‌های زیادی از این سازه از بتن چند لایه استفاده شده است و در هیچ کجای دنیا برای یک ساختمان یا ویلای معمولی، چنین سازه‌ای را نمی‌سازند، اضافه کرد: نکته بعدی، مسئله‌ای بود که برخی رسانه‌های عراقی و غربی آن را مطرح کردند و آن اینکه زیر این سازه یک محوطه بزرگ زیرزمینی قرار دارد که احتمالاً یکی از هدف‌های سپاه برای منهدم کردن این مرکز راهبردی صهیونیست‌ها در حومه اربیل عراق این زیر زمین‌ها بود که به احتمال قوی محل طراحی شرارت‌ها بود.

 

هشدار معاون رئیس جمهور درباره تاثیرات و نتایج منفی تحریم‌ها بر زنان و کودکان

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده  در میزگرد وزرایی نخست شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن افزود: آیا زمان آن نرسیده ‌است که شاهد آگاهی‌ و هوشیاری بیشتر مجامع بین المللی و منطقه‌ای همچنین عکس العمل کشورهای عضو جامعه جهانی نسبت به تاثیرات و نتایج منفی تحریم‌ها  خصوصا بر زنان و کودکان در کشورهای تحت تحریم باشیم؟

متن سخنرانی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خانم رئیس، عالیجنابان، خانمها و آقایان؛
جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که در یکی از مناطق آسیب پذیر دنیا از حیث تغییر اقلیم قرار گرفته است، با وقوف به آثار بلایای طبیعی بر بهره مندی کامل انسانها  به ویژه  زنان ازحمایتهای  حقوق بشری، نسبت  به برنامه ریزی دقیق و عملی برای مدیریت  آب و هوا، محیط زیست و بلایا مجدانه اهتمام می ورزد.

 از جمله اقدامات ایران تفاهم نامه معاونت زنان با سازمان محیط زیست به منظور توانمندسازی زنان و مشارکت بیشتر آنان در صیانت از محیط زیست است.
در این سازمان، اکنون ۱۱۷۱ زن فعالیت می کنند و ۴۰ درصد از معاونین این سازمان را زنان تشکیل می دهند. همچنین یک چهارم از پستهای مدیریت کلان محیط زیست کشور به زنان اختصاص یافته است و تاکنون زنان تصدی ۴ دوره ریاست سازمان محیط زیست را بر عهده داشته اند.
به علاوه صدها زن مدیرعامل در شرکتهای دانش بنیان زیست محیطی، زیست فناوری و انرژی مشغول به کار می باشند و باعث افتخار است که اعلام نمایم دبیر کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در کشورم نیز یک زن است.

 در راستای ارتقاء آموزش و فرهنگسازی، وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان محیط زیست اقدام به تدوین کتاب درسی انسان و محیط زیست نموده است. ایجاد مدارس سبز(دوستدار محیط زیست)، تأسیس دانشکده‌ها و پژوهشکده پدافند غیرعامل در سطح تحصیلات تکمیلی، آموزش هزارن زن امدادگر و نجات گر توسط  هلال احمر ایران، آموزش  مجازی و حضوری کمکهای  اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات به هزاران زن، آموزش مراقبت و برخورد با شیوع بیماری کووید به صدهاهزار زن و آموزش هزاران دانش آموز به عنوان محیط یار، از دیگر اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حوزه آموزش و محیط زیست است.

جمهوری اسلامی ایران که اکنون هماهنگ کننده کارگروه زنان اتحادیه اقتصادی آیورا است، در شرایط تغییرات اقلیمی، نه تنها برای هموطنان بلکه برای صدها هزار نفر از افرادی که در طی سالیان متمادی از کشورهای همسایه به دلایلی همچون جنگ های تحمیل شده، خشکسالی، بلایای طبیعی و نظایر آن به ایران پناهنده شده اند؛ به ویژه در حوزه آموزش، بهداشت و سلامت زنان و کودکان برنامه ریزی و ارائه خدمات کرده است.

 

پیشنهاد معاون رئیس جمهور ایران برای همکاری مشترک در حوزه زنان و استقبال ترکیه

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه رایزنی‌ها در حاشیه شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن در نیویورک روز سه شنبه به وقت محلی با خانم "دیریا یانیک" وزیر خانواده و خدمات اجتماعی ترکیه دیدار و گفت وگو کرد.

معاون رئیس جمهور در این دیدار با اشاره به اشتراکات مذهبی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور بر ضرورت تقویت همگرایی ها تاکید کرد و  اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه توانمندسازی زنان بویژه زنان سرپرست خانوار، اقدامات شایسته و درخوری داشته و بانوان ایرانی در عرصه های سیاسی، علمی، پزشکی، ورزشی و ... به شکل موثری در اجتماع حضور دارند.

خزعلی گفت: علاوه بر عرصه اجتماعی، زنان ایرانی در خانواده نیز نقش برجسته ای دارند؛ بویژه که مسئولیت مستقیم تربیت نسل آینده و ساختن یک جامعه قوی را برعهده دارند.

وی با ارائه توضیحاتی درباره توانمندسازی زنان، کسب و کارهای زنان و پیشرفت های علمی زنان ایرانی ، به موفقیت های زنان ایرانی در عرصه های ورزشی و کسب مدال های طلا در مسابقات مختلف اشاره و ابراز امیدواری کرد ایران و ترکیه بتوانند در همه زمینه ها همکاری های مشترکی داشته باشند.

معاون رئیس جمهور ایران در امور زنان و خانواده پیشنهاد برگزاری مسابقات ورزشی و پروژه های علمی مشترک میان زنان ایران و ترکیه را ارائه کرد که مورد استقبال مقام ترکیه ای قرار گرفت.

 خزعلی همچنین به پیش نویس تفاهم نامه مشترک همکاری های دو کشور در عرصه زنان اشاره کرد و از وزیر ترکیه ای برای سفر به تهران و امضای این تفاهم نامه دعوت بعمل آورد.

خانم "دیریا یانیک" وزیر خانواده و خدمات اجتماعی ترکیه با استقبال از پیشنهاد معاون رئیس جمهوری ایران ابراز امیدواری کرد که در سفر به ایران بتواند برخی از ایده ها را اجرایی کند.

وزیر خانواده و خدمات اجتماعی ترکیه در این دیدار با استقبال از همکاری های دو کشور در حوزه توانمند سازی زنان اظهار داشت ترکیه برنامه مشابهی برای توانمند سازی زنان ۱۸ تا ۲۹ ساله دارد و اقدامات و فعالیت های مشترک دو کشور در حوزه زنان می تواند اثرات مثبتی بر کل منطقه داشته باشد.

 

 

کد خبر 1154513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha