مطالبه گری عفاف و حجاب را از خودمان آغاز کنیم‌/ آموزش ۳۰ هزار نفر در دوره ملی امر به معروف و نهی

از منکر پیش از این فقط متدینین نسبت به عفاف و حجاب موضع می گرفتند اما امروز حتی بدحجاب ها نیز نسبت به این ولنگاری ها معترض هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، مدیر کل دستگاه های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با انتقاد از وضعیت حجاب در ادارات و سازمان های دولتی گفت: متاسفانه مسئله بد حجابی و برخورد نامناسب در دستگاه ها بیشتر شده است و این یعنی همه ما در مسئله عفاف و حجاب مسئول هستیم.

 

«رضا بازرگان» با اشاره به راه حل های دغدغه مند کردن جامعه نسبت به مسئله حجاب گفت: مسئله عفاف و حجاب تک بعدی و تک عاملی نیست و اگر در بحث عفاف و حجاب به اینجا رسیدیم همه ما مقصر هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: بحث عفاف و حجاب براساس کلیات ابلاغی باید به صورت جذاب در دستگاه ها تبلیغ و درست به مردم معرفی شود. دستگاه ها باید با مکاتبات صورت گرفته به یک صدای واحد در بحث عفاف و حجاب برسند و به عموم مخابره شود.

 

مدیر کل دستگاه های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر استفاده از فضای مجازی و گفت و گو در جهت تببین درست فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه گفت:راه اندازی تالارها و اتاق های گفت و گو در فضای مجازی در بحث عفاف و حجاب می‌تواند زمینه مناسبی برای آسیب شناسی و فرهنگ سازی این مسئله باشد. باید در دستگاه ها میز عفاف و حجاب راه اندازی شود .

 

در ادامه جلسه، مدیر کل عفاف و حجاب وخانواده ستاد امربه معروف و نهی از منکر با اشاره به ادعای ستاد مبنی بر حل مشکل حجاب و عفاف کشور برای اجرای طرح جامع حجاب وعفاف، گفت: طرح جامع حجاب وعفاف براساس نظرات های میدانی تدوین شده است و اولین عرصه آن در بحث دستگاه ها است.

 

وی افزود: مطالبه گری عفاف و حجاب را باید از خودمان و دستگاه های کشور باید شروع کنیم. لازم است که نگاه یکسانی در مورد امر به معروف در جامعه ایجاد کنیم.

 

مدیر کل عفاف و حجاب و خانواده ستاد امربه معروف و نهی از منکر یادآور شد: ۳۰ درصد افرادی که در بحث عفاف و حجاب توسط پلیس امنیت دستگیر شدند از کارمندان دولت بوده اند و این بدین معناست که قانون رسمی کشور در این مورد رعایت نشده است.

 

سوزنچی با بیان اینکه باید آموزش یکسان سازی افراد نسبت به امر به معروف و نهی از منکر راه اندازی شود، افزود:  ۳۰ هزار نفر در دوره ملی امر به معروف و نهی از منکر  ستاد شرکت کردند که ۴ جلسه آن مربوط به عفاف و حجاب بوده است.

 

گفتنی است در این جلسه شاخص های عفاف و حجاب ابلاغ شده به دستگاه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برای انجام همکاری در ترویج عفاف و حجاب از مسئولین عفاف و حجاب دستگاه ها دعوت به عمل آمد.

کد خبر 1154525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha