توجه به شاخص های ایرانی اسلامی در داوری آثار/ شرکت دو هزار و ۳۷۰ نفر در هفتمین دوره جایزه فیروزه

جانعلی پور با بیان اینکه هفت هزار و ۸۰۰ اثر به هفتمین دوره جایزه فیروزه رسیده است، گفت: برای اولین بار در این دوره از جشنواره همه استان های کشور شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، اسماعیل جانعلی پور امروز یکشنبه 15 اسفند در نشست خبری هفتمین جایزه فیروزه که در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: از همه کسانی که تلاش کردند تا این جشنواره به پله هفتم برسد، تشکر می کنم. امسال 16 استان جدید به برگزاری رویدادهای استانی اضافه شدند. هفتمین دوره جایزه فیروزه اولین دوره ای است که همه استان های کشور به همت اداره کل استان ها در آن شرکت کردند.

 

دبیر هفتمین جایزه فیروزه اظهار داشت: بعد از هفت سال به نقطه ای رسیدیم که افزایش موضوعات جشنواره را داشتیم. امسال دو هزار و 370 نفر در این رویداد شرکت کردند. این ریل حرکت به سمت ارتباط صنایع فرهنگی با بازار آماده است. با برگزاری اختتامیه هفتمین جایزه فیروزه دبیرخانه آن به شکل دایمی تشکیل خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه هفت هزار و 800 اثر به دست ما رسیده است، بیان کرد: در حوزه اسباب بازی 303 اثر، در بخش عروسک هزار و 194 اثر، در نوشت افزار 536 اثر و در بخش هدایای فرهنگی پنج هزار و 817 اثر به دست ما رسید. فرآیند داوری این گونه بوده است که آثار در استان ها نیز داوری شدند و 25 درصد آثار برگزیده استان ها به مرکز ارسال شدند. 1973 اثر به دبیرخانه مرکزی رسید. 85 اسباب بازی، 300 اثر در بخش عروسک، 134 قلم نوشت افزار و 1454 قلم هدیه فرهنگی وارد رقابت ملی شدند. در این دوره رشد دو و نیم برابری جوایز را داریم.

 

جانعلی پور خاطرنشان کرد: در هفتمین جایزه فیروزه 400 میلیون تومان مجموعه هدایایی است که به برگزیدگان اهدا می شود. در این دوره رتبه های اول تا سوم در هر چهار بخش را داریم، رتبه های شایسته تقدیر را داریم و به کسانی که به بخش کاندیداهای حائز رتبه وارد شدند، هدیه خواهیم داد.

 

مدیر کل مجامع تشکل ها و فعالیت های فرهنگی معاونت فرهنگی ارشاد با اشاره به اینکه 9 نفر از داوران در سه تیم آثار را داوری کردند، تصریح کرد: یکی دو داور در تیم ها مشترک بودند. به اینکه متخصصان حوزه های مختلف در دسته بندی های مشخص به داوری بپردازند، توجه شده است. از نمایندگان اصناف نیز حضور داشتند، به عنوان مثال در بخش نوشت افزار از نوشت افزار ایرانی اسلامی دعوت کردیم که از نظرات آنها استفاده کنیم. اعتبار و توان دادن ما می تواند نکته مثبتی برای رویداد ملی فرهنگی باشد. علاوه بر این در داوری ها به الگوبرداری از فرهنگ بومی و شاخص های فرهنگ بومی توجه شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1154531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha