افزایش تولیدات قنادی‌ها، قیمت تخم مرغ را افزایش داد

نبی پور درباره علت گرانی تخم مرغ گفت: در ایام شب عید با افزایش مصرف تخم مرغ در شیرینی پزی ها و قنادی ها، قیمت تخم مرغ نیز در بازار افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو در خصوص قیمت تخم مرغ با ناصر نبی پور، رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ به صورت تلفنی گفتگو کرد.

ناصر نبی پور با تصریح بر اینکه در تخم مرغ مازاد تولید داریم، گفت: یکی از نگرانی های مرغداران این است که وقتی مازاد تولید داریم، واردات صورت می گیرد که این واردات هم با ارز ترجیحی است. واقعیت این است که بالای 200 تن در روز مازاد تولید داریم اما به محض اینکه یک روز قیمت افزایش پیدا می کند، مسئولین از ترکیه تخم مرغ وارد می کنند که در همین چند روز با افزایش هزار تومانی تخم مرغ، این اتفاق رخ داد.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ با بیان اینکه هیچ سالی به اندازه امسال تولید تخم مرغ در کشور نداشتیم اظهار کرد: بالای سه هزار تن در روز تخم مرغ در کشور داریم در حالی که میانگین نیاز کشور در روز دو هزار و 800 تن است.

وی گرانی این روزهای تخم مرغ را بر گردن شب عید انداخت و در این باره بیان کرد: در این روزها قنادی ها و کیک پزها شروع می کنند به افزایش تولید و به همین جهت تخم مرغ به صورت مقطعی افزایش قیمت پیدا می کند. این موضوع در سال های گذشته نیز وجود داشته است و تقریبا هر سال در این روزها به مدت یک هفته الی ده روز قیمت تخم مرغ افزایش پیدا می کند.

نبی پور در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو عنوان کرد: قیمت مصوب تخم مرغ 18 هزار و 300 تومان است و اوج افزایش قیمت در بازار 19 هزار و 300 تومان بوده است که نشان می دهد فقط هزار تومان افزایش داشتیم. این میزان قیمت در شانه دو الی سه کیلوگرمی منجر به افزایش قیمت نهایتا سه هزار تومانی می شود که اثر زیادی ندارد.

وی با انتقاد از واردات تخم مرغ توسط مسئولین وزارت صمت گفت: بابت اینکه قیمت تخم مرغ به مدت محدودی در نزدیک عید تنها هزار تومان افزایش یافته است، باید هزینه های زیادی با ارز ترجیحی پرداخت کنیم که این کار اشتباهی است.

کد خبر 1154568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha