مساجد شیراز به چشم فرهنگسرا دیده می شوند

مشفقیان گفت: مساجد را در شهر شیراز در حکم یک فرهنگسرا دیده ایم و با افتخار با همکاری مساجد و اصحاب آن طرح های مختلفی را در شیراز به اجرا در می آوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مصطفی مشفقیان»، امروز یکشنبه (15 اسفند) در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: تلاش داریم تا در سال جدبد فعالیت های فرهنگی اجتماعی و گردشگری در مساجد شکل دهیم.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: شیراز با 240 هزار کیلومتر مربع مساحت و برخورداری از بیش از 15 فرهنگسرا می تواند در زمینه انجام امور فرهنگی پیشرو باشد.

وی اضافه کرد: مساجد را در شهر شیراز در حکم یک فرهنگسرا دیده ایم و با افتخار با همکاری مساجد و اصحاب آن طرح های مختلفی را در شیراز به اجرا در می آوریم.

مشفقیان اعلام کرد: برای انجام امور فرهنگی توسط مساجد در شهرداری شیراز فراخوان اعلام می کنیم و مساجدی که مایل هستند از خدمات استفاده کنند می توانند ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: مسجد باید با توجه به بافت محل استقرار خود به ارائه طرح های فرهنگی بپردازد و به ایجاد فصای برای بازی کودکان، قرائت خانه و کارآگاهی برای برگزاری کلاس ها بپردازد و یک سری برنامه ها در حوزه آسیب ای اجتماعی و سواد رسانه ای شکل دهد و از اهالی محل برای اقدامات استفاده کند.

مشفقیان اضافه کرد: امام جماعت مسجد باید مقیم محل باشد و در این طرح، شان امام جماعت مسجد را امام محله دیده ایم و باید بگوییم که کارکرد مساجد یک کارکرد عمومی است و در صدر اسلام مساجد پاسخگوی نیازهای مختلف مردم بودند.

وی عنوان کرد: در طرح مسجد محوری به دنبال این هستیم که مساجد پس از نماز صبح تا ابتدای شب، برنامه های مختلف داشته باشند و این طرح از سال 92 در تهران کلید خورده و آنچه در شیراز دنبال می کنیم نسخه بروز شده آن است.

مشفقیان تاکید کرد: این طرح دارای رویکرد فرهنگی و اجتماعی است و امیدوارم این طرح باعث تعالی شود و آمادگی داریم انتقال تجربه به شهرستان ها را نیز داشته باشیم.

کد خبر 1154584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha