پویش" احیای خانوادگی انتظار " در مساجد گیلان برگزار می‌شود

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه جشن‌های نیمه شعبان، رزمایش منتظران ظهور امام زمان(عج) از اجرای پویش احیای خانوادگی انتظار با انجام اعمال شب نیمه شعبان در منازل و مساجد با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «مجتبی اشجری» امروز(یک‌شنبه،۱۵ اسفند) در نشست هماهنگی برگزاری جشن‌های نیمه شعبان «سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج)» با تبریک اعیاد شعبانیه به‌ویژه میلاد اباعبدالله الحسین(ع) و روز پاسدار، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دژ مستحکم نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان افزود: هر زمان که خطری انقلاب اسلامی را تهدید کرده است، پاسداران و بسیجیان جان بر کف سینه خود را آماج گلوله ها قرار داده و هستی خویش را فدای اسلام، انقلاب و ملت کرده‌اند.

 

وی با اشاره به میلاد حضرت اباالفضل العباس(ع) و روز جانباز اظهارکرد: جانبازان و ایثارگران معامله بزرگی با خداوند انجام داده‌اند و بخشی از وجود خود را تقدیم راه خداوند کردند لذا نام و یادشان برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود.

 

اشجری در ادامه ضمن قدردانی از ملت بزرگ ایران و مردم ولایی استان گیلان در خلق حماسه ماندگار یوم‌الله ۲۲ بهمن، گفت: مردم گیلان علی‌رغم مشکلات معیشتی و اقتصادی و همچنین بارش باران شدید، زیر چتر انقلاب حاضر شدند و صحنه‌های زیبا و شگرفی را رقم زدند.

 

وی اساسنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مبنی بر تولیت بزرگداشت جشن های نیمه شعبان را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: یکی از ماموریت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزاری جشن نیمه شعبان است که ان شاء الله در روزهای پایانی سال جاری شاهد برگزاری جشن‌های باشکوه نیمه شعبان خواهیم بود.

 

اشجری از تشکیل ستاد برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خبر داد و بیان کرد: راه اندازی کمپین‌های مجازی و زمینه سازی برای مشارکت گسترده تر مردم در برگزاری جشن نیمه شعبان، تشکیل پویش‌های مجازی از قبیل پویش پرچم «یا مهدی ادرکنی» با هشتگ #یامهدیادرکنی در فضای مجازی از جمله برنامه‌های سالروز ولادت امام زمان(عج) است.

 

وی با اشاره به اجرای پویش احیای خانوادگی انتظار با انجام اعمال شب نیمه شعبان در منازل و مساجد با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهارداشت: پویش ختم قرآن به نیت سلامتی امام زمان(عج) و احیای شب نیمه شعبان با قرائت ادعیه و مناجات خوانی از جمله دعای ندبه و دعای فرج در شب و روز نیمه شعبان از دیگر برنامه‌های نیمه شعبان خواهد بود. 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از انجام نورافشانی در ۳۱۳ نقطه استان در شب نیمه شعبان خبر داد و تصریح کرد: برپایی موکب و ایستگاه‌های صلواتی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، ذبح قربانی و نذر گوشت برای نیازمندان، حرکت کاروان خودرویی و موتوری در سطح شهرستان ها، اجرای سرودهای خیابانی در میادین و پارک‌ها، پخش سراسری بانگ «یا مهدی ادرکنی» در بلندگوهای مساجد و حسینیه ها و تکایا و پشت بام منازل، گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا و راه اندازی کاروان های شادی همراه با سخنرانی و مولودی خوانی در فضاهای حقیقی و مجازی توسط ائمه جماعات، روحانیون، مبلغین ، ذاکران و مادحان از اهم برنامه های پیش بینی شده برای نیمه شعبان سال‌جاری است.

 

وی ادامه داد: همچنین در این راستا پویش ۳۱۳ میلیون ختم صلوات برای تعجیل در فرج در استان اجرا می‌شود.

 

اشجری با اشاره به مصادف شدن نیمه شعبان سال جاری با روز جمعه، بر بهره برداری از ظرفیت نماز جمعه برای بزرگداشت این عید بزرگ تاکید کرد و اعلام داشت: جشن محوری روز نیمه شعبان ساعت ۱۰:۳۰ صبح جمعه، در مصلای امام خمینی(ره) رشت با سخنرانی دکتر حشمت الله قنبری، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام برگزار خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1154649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha