برگزاری اولین همایش دو سالانه کتاب مهدویت در قم

معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت مهم ترین هدف برگزاری همایش دو سالانه کتاب مهدویت را تجلیل از فعالان و آثار فاخر در عرصه مهدویت به منظور گسترش و توسعه فرهنگ مهدویت دانست.

حجت الاسلام علی مصلحی، معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به برگزاری نخستین همایش دو سالانه کتاب مهدویت در سال آینده به خبرنگار شبستان گفت: هدف از برگزاری همایش دو سالانه کتاب مهدویت تجلیل از فعالان و آثار فاخر در عرصه مهدویت به منظور گسترش و توسعه فرهنگ مهدویت است.
حجت الاسلام مصلحی با بیان این مسئله که در این همایش از آثار مهدوی منتشر شده در دهه 80 تجلیل می شود گفت: این همایش برای انتخاب و تجلیل از کتاب های نوشته شده با محور مهدویت در چهار بخش کتب پژوهشی تحلیلی، کتب عمومی، کتب کودک و نوجوان و کتب ادبی و بخش پایان نامه های مهدوی درصدد است از دو ناشر برگزیده تقدیر و تشکر لازم را به عمل آورد.
 

وی با تاکید بر این که در این همایش ناشرین و مطبوعات برگزیده مهدوی نیز مورد تجلیل قرار می گیرند اضافه کرد: در این همایش از دو ناشر برگزیده و از تحقیقات و ترجمه های برتر با اهدای جوایز نفیس تقدیر و قدردانی می شود.
حجت الاسلام مصلحی با اشاره به بخش های مختلف همایش کتاب سال مهدویت گفت: قرآن و حدیث، کلام، تاریخ فرهنگی و راهبردی، سیاسی و آینده پژوهی، روانشناسی و علوم تربیتی و ادیان و مذاهب از جمله بخش های تخصصی این همایش است.
وی اضافه کرد: لازم است در تاریخی که به زودی اعلام می شود کتب و پایان نامه ها به مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ارسال شوند. آثار ارسالی به دبیرخانه همایش در دو مرحله توسط داوران انتخاب شده مورد بررسی قرار می گیرند.
وی گفت: این همایش در روز 8 تیرماه سال 91 مصادف با ایام نیمه شعبان در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی(عج) قم برگزار می شود.
پایان پیام/

 

 

 

 

کد خبر 115466

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha