هشدار سطح زرد هواشناسی در سیستان و بلوچستان

اداره کل مدیریت بحران استان به استناد اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان بر اساس آخرین الگوهای پیش یابی شرایط جوی هشدارهای لازم را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، اداره کل مدیریت بحران استان به استناد اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان بر اساس آخرین الگوهای پیش یابی شرایط جوی هشدارهای لازم را صادر کرد.

فعالیت سامانه ناپایدار جوی از روز سه شنبه با وزش باد نسبتاً شدید است که  زمان شروع آن بعد از ظهر دوشنبه ۱۶ اسفند خواهد بود.

منطقه اثر این سامانه شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، تفتان، دلگان، سراوان، سیب وسوران، گلشن، مهرستان، ایرانشهر و بمپور است.

همچنین اثر مخاطره خیزش گرد و خاک و کاهش دید، کاهش موقتی کیفیت‌هوا، سقوط اجسام از ارتفاع و ساختمان های درحال ساخت، احتمال آسیب به تابلوهای تبلیغاتی و سازه و پوشش گلخانه ها و جدا شدن سقف های موقت، احتمال نفوذ غبار به شمال استان خواهد بود.

سامانه دوم رشد ابرهای همرفتی است که  نوع مخاطره آن رگبار باران، رعد و برق، احتمال تگرگ و باد شدید لحظه ای است و منطقه اثر آن شهرستان‌های ایرانشهر، بمپور، خاش، تفتان، راسک، سراوان، سرباز، سیب و سوران، فنوج، قصرقند، گلشن، لاشار، مهرستان، نیکشهر هستند.

اثر مخاطره جاری شدن رواناب، احتمال آبگرفتگی معابر و پرآب شدن موقتی مسیل ها و رودخانه های اصلی، احتمال خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای و خطر برخورد صاعقه، بارش ناچیز تا ملایم در سایر نقاط استان است که  خودداری از قرارگیری در حریم مسیل ها و رودخانه های فصلی و صعود به ارتفاعات، محافظت از محصولات کشاورزی توصیه می شود.

 

کد خبر 1154665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha