۳۰۰۰ لاله استان سمنان تقدیم دفاع مقدس و دفاع از وطن شده است

شکرویان با بیان اینکه در این خطه سه هزار لاله تقدیم دفاع مقدس و دفاع از وطن شده است گفت: طی چند ماه گذشته ۳۲ انتصاب مدیران از جامعه ایثارگری و شهدا بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛«حسین شکرویان» در نشست خبری ضمن بیان اینکه در مجموعه بنیاد شعار محوری صداقت، شفافیت و محبت در راستای عدالت و کسب رضایت سرلوحه همه امور و اقدامات قرار دارد، گفت: در وهله اول باید بکوشیم تا خودمان الگو باشیم تا سپس بتوانیم در ترویج و نشر فرهنگ ایثار و شهادت قدم برداریم.

 

مدیرکل بنیاد شهید استان سمنان اصالت کار بنیاد شهید را فرهنگی دانست وافزود: در اهداف برنامه‌ریزی‌شده و شعار محوری از چهار هدف سه هدف با موضوع فرهنگی است چراکه در نهاد انقلابی متعلق به امام راحل به بهترین بندگان خدا خدمات ارائه می‌شود.

 

وی با اشاره به آغاز هفته شهید از ۱۵ تا ۲۲ اسفند اظهارداشت: دیدار جانبازان با نماینده ولی‌فقیه، جشن روز ولادت ابوالفضل، همایش دوروزه پیام‌آوران ایثار با مشارکت سپاه و بنیاد حفظ آثار، همایش اشتغال ایثارگران، طرح علمداران، تجلیل از نویسندگان و اهدای شش نفر جایزه ملی ایثار، کنگره ملی شوق پرواز در راستای تحلیل از همسران شهدای جانباز طی این هفته برنامه‌ریزی‌شده است.

 

شکرویان در ادامه تصریح کرد: اجرای غبارروبی مزار شهدا، مسابقات ورزشی آنلاین و حضوری، یادواره‌های متعدد، اعزام راویان، برگزاری کمیسیون پزشکی و پرستاری، هماهنگی با شهرداری برای نصب تمثال شهدا، تجلیل از دانش آموزان و معلمان ایثارگر، تولید نماهنگ، اجرای اولین جشنواره شهید پیشرفت و تجلیل از نخبگان این هفته در دستور کار است.

 

مدیرکل بنیاد شهید استان سمنان بابیان اینکه اجرای مسابقات فرهنگی، کتابخوانی، پیاده‌روی، کوهنوردی و بوم گردی در دست اقدام قرار دارد، اضافه کرد: در روز جمعه نیز برگزاری میز خدمت، برپایی ایستگاه سلامت با پزشکان ایثارگر، سخنرانی قبل از نماز جمعه و غرس نهال به یاد شهدا در برنامه گنجانده‌شده است.

 

وی با اشاره به اینکه با نگاه استاندار سمنان طی چندماهه اخیر ۳۲ انتصاب مدیران ارشد در رده‌های مختلف از جامعه ایثارگری و فرزندان شهدا بوده است، ابراز داشت: پیگیری جدی در خصوص حل مشکل معیشت، درمان، اشتغال و مسکن ایثارگران جز دغدغه‌های اصلی است.

 

شکرویان بابیان اینکه برای سال آینده در کل کشور برنامه عملیاتی با تیم مدیریتی و نگاه سیستماتیک و برنامه‌ریزی‌شده به شکل هدفمند، دارای بازه زمانی خاص و سنجش ارزیابی به‌عنوان پیش‌نویس در مرحله نهایی است، تصریح کرد: علاوه بر برش شهرستانی این برنامه در استان استفاده از تشکل‌های ایثارگری، شناسایی نخبگان ایثارگر، اجرای تفاهم‌نامه ۱۳ فیلم و سریال منعقدشده در راستای شناسایی سوژه، ارتباط اثربخش با مسئولان استانی در دستور کار بنیاد شهید استان سمنان قرار دارد.

 

مدیرکل بنیاد شهید استان سمنان بیان کرد: در استان سمنان دو هزار و ۷۳۵ شهید، هشت هزار جانباز، ۲۴۸ آزاده سرافراز، ۴۲ شهید مدافع حرم که آمار بالایی به نسبت وسعت و جمعیت استان محسوب می‌شود، ۳۶ جانباز شهید، ۱۰۵ جانباز مدافع حرم، ۱۴ شهید ملی و ۵۲ شهید شاخص وجود دارد.

کد خبر 1154726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha