بسیج همه امکانات برای مبارزه با آفت درختان بلوط

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر بسیج همه امکانات برای مبارزه با بیماری درختان بلوط و جنگل‌های استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آئین روز درختکاری در بوستان شهدای تیپ ۴۸ فتح حضور یافته و یک عدد نهال غرس کرد‌.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با تبریک سوم شعبان روز پاسدار و گرامی داشت هفته منابع طبیعی، گفت: تیپ ۴۸ فتح سال گذشته دو هزار نهال غرس کرد و امسال در هفته منابع طبیعی دو هزار و ۵۰۰ اصله نهال غرس خواهند کرد.

 

«سید علی احمدزاده» با اشاره به زیبایی‌های بکر خدادادی استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: همه ما باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم و از طبیعت مراقبت و حراست کنیم.

 

احمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی از آفت‌زدگی درختان، گفت: چند سالی است که جنگل‌های استان دچار آفت شده و درختان بلوط که نماد زاگرس هستند آسیب دیده و در معرض نابودی هستند.

 

وی بیان کرد: متاسفانه آفت‌ باعث از بین رفتن حدود ۶۰ درصد جنگل‌های استان به ویژه در مناطقی از گردنه باشت به سمت چرام شده است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در یاسوج و کهگیلویه شاهد هستیم که درختان دچار آفت‌زدگی هستند، می‌طلبد همه امکانات برای مبارزه با آفت درختان و جنگل‌‌های استان بسیج شود.

 

احمدزاده با اشاره به اینکه درختانی که دچار آفت‌زدگی شدند را احیاء کنیم، گفت: توصیه می‌کنم مردم در همه مناطق استان در هفته منابع طبیعی اقدام به کاشت درخت کنند تا درختانی که در آتش‌سوزی و یا بیماری از بین رفتند احیاء شوند.

کد خبر 1154747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha