توسعه فضای سبز شهری با مشارکت همگانی امکان پذیر می باشد

شهردار زاهدان گفت: توسعه فضای سبز شهری با عزم عمومی و مشارکت همگانی امکان پذیر می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، محمدامیر براهویی شهردار زاهدان طی مراسم روز درختکاری گفت: روز درختکاری یکی از با ارزش ترین ایام سال درتقویم‌ کشوری می‌باشد، چنانکه در ایات و روایات مختلف به کرات از آن سخن گفته شده است؛ این روز تلنگریست برای اقشار مختلف جامعه که نسبت به حساس‌سازی، حفظ محیط زیست، منابع طبیعی و توسعه فضای سبز شهری اقدام نمایند.

 

وی ادامه داد: زاهدان دارای پایین‌ترین میزان سرانه فضای سبز شهری نسبت به شاخصهای استاندارد کشوری و همچنین برخی از شهرهای استان می‌باشد.

 

براهویی بیان داشت: توسعه فضای سبز شهری با عزم عمومی و مشارکت همگانی امکان پذیر می باشد، می طلبد مردم و مسئولین در این خصوص اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

وی علما، شورایاران محلی، دفاتر تسهیلگری، نهادهای مدنی و عمومی، جوانان، بانوان و... را از مهمترین ظرفیتهای مشارکتی در کاشت، نگهداری و توسعه فرهنگ درختکاری در میان مردم عنوان نمود.

 

شهردار زاهدان به پویش هر زاهدانی یک درخت اشاره کرد و گفت: یکی از اولویتهای مجموعه شهری در خصوص توسعه فضای سبز شهری، پویش "هر زاهدانی یک درخت" می باشد؛ چنانکه اگر هر زاهدانی در طی سال کاشت یک درخت را در برنامه خود داشته باشد، قطعا می‌تواند در توسعه فضای سبز شهری مثمر ثمر واقع شود.

 

این مدیر عالی شهری گفت: مجموعه شهری بمناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی بالغ بر ۴۰ هزار اصله‌نهال و افزون بر ۴۰۰ هزار بوته گلهای فصلی در ۵ ایستگاه کاشت و توزیع خواهد داشت.

 

براهویی شهردار زاهدان در پایان بیانات خود با اشاره به استفاده از ظرفیت پساب جهت توسعه و ابیاری فضای سبز شهری گفت: با توجه به وضعیت کم آبی زاهدان و قرار گرفتن در منطقه گرم و خشک، استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب شهری و انتقال آن به شبکه ابیاری یک ضرورت می باشد، می طلبد دولت در کنار مجموعه شهری این مهم را در دستور کار خود قرار دهد.

کد خبر 1154836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha