کتاب در گردش و کتاب دوچرخه سوار مهمترین برنامه کانون روستای کمجان

ابراهیمی گفت: طرح نذر کتاب، کتاب در گردش و کتاب دوچرخه سوار از شاخص ترین برنامه های کانون فرهنگی و هنری امامزاده ایوب و جمیله خاتون روستای کمجان، شهرستان نطنز است.

«بهشته ابراهیمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با بیان اینکه کانون فرهنگی و هنری امامزاده ایوب  و جمیله خاتون  روستای کمجان از توابع شهرستان نطنز از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز نموده است اظهار داشت: در طول این سالها سعی شده تا با رویکرد جذب جوانان و نوجوانان به مسجد فعالیت هایی را انجام دهد از جمله سری برنامه های ویژه کتابخوانی ، فعالیت های قرآنی و هنری.

 

 

مسئول کانون فرهنگی و هنری امامزاده ایوب  و جمیله خاتون  روستای کمجان ادامه داد: از نمونه های انجام شده و مورد استقبال واقع شده در این کانون طرح های مادران و پدران آسمانی ، عیدانه های غدیر ، اردوهای زیارتی و فرهنگی ، کلاس های هنری....می باشد . 

 

وی افزود: با توجه به اینکه کانون در یک محیط روستایی ساده و با فرهنگی اصیل و چهره ای مذهبی واقع شده و اولین مرکز رسمی فرهنگی و هنری در سطح روستاهای اطراف بوده سعی شده تا در انتخاب و انجام طرح ها به نحو احسنت اقدام شود. برگزاری جشنواره غذای سنتی، آیین زیبای عاشورای حسینی، نمایشگاه کتب نفیس قرآنی و اجرای سلسله مسابقات کتابخوانی با نام رسم کتابخوانی از نمونه های انجام شده و مطرح در بین روستاهای اطراف و شهرستان بوده است .
ابراهیمی خاطر نشان کرد: این مایه افتخار و سربلندی کانون است که با اجرای طرح نذر کتاب و کتاب در گردش و کتاب دوچرخه سوار و دهکده کتاب توانستیم کتابخانه کانون را در مجاورت آستان مقدس امامزاده ایوب ع و جمیله خاتون س را با بیش از ۲۰۰۰ کتاب متنوع راه اندازی کنیم. 

 

مسئول کانون فرهنگی و هنری امامزاده ایوب و جمیله خاتون  روستای کمجان اضافه کرد: با شروع محدودیت های کرونایی و استفاده از فضای مجازی برنامه هایی تحت عنوان صدای قصه روی موج کانون را در حوزه کتابخوانی، مسابقات فرهنگی و مباحث آموزشی را ادامه دادیم.


وی گفت: همراهی و همگامی موثر و ثابت خیرین و هیئت امنا امتیاز ویژه و مثبت کانون ماست و نداشتن امام جماعتی ثابت و مستقل از مشکلات این‌کانون است.

 

ابراهیمی با اشاره به برنامه های در دست اقدام و پیش رو کانون تصریح کرد:  مشارکت در حوزه فیلم و جشنواره عمار ، اجرای نمایشنامه های با موضوع آیین ها و سنت های روستا، جشنواره بازی های بومی محلی، کارگاه های تولیدی و اشتغالزایی ( قالی بافی ، بسته بندی خشکبار ) ، تقویت گروه سرود و ثبت اثر تولیدی در این حوزه از برنامه های این کانون هستند.

 

وی در پایان متذکر شد: امسال با تاسیس خانه هلال ، خانه قرآنی در روستا سعی کردیم با تعاملات انجام شده با این دو مرکز فرهنگی ، ارتباطات موثر را ایجاد و مرکز انجام فعالیت ها را به سمت مسجد سوق داده و با مشارکت این دو مرکز دوره های آموزش های خوبی را برای اعضا برگزار کنیم.

کد خبر 1154837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha