کاروان های راهیان نور امسال به دو صورت اتوبوسی و خودروی شخصی اعزام می‌شوند

مجیدی با بیان اینکه کاروان راهیان نور امسال به دو صورت اتوبوسی و خودروی شخصی اعزام می‌شوند، گفت: اردوگاه‌های استان مازندران اعم از شهید بلباسی و شهید جعفرزاده و هفت تپه برای اسکان زائران مازندرانی‌ها آماده سازی شده است.

«عسگر مجیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، اظهار کرد: همانطور که مستحضرید حدود دو سالی به‌خاطر شیوع گسترده ویروس منحوس کرونا شاهد تاخیر در اعزام fه اردوهای راهیان نور بودیم اما امسال با بهتر شدن وضعیت و آماده‌سازی اردوگاه‌های مناطق عملیاتی جنوب اقدامات لازم جهت اعزام انجام شد و آمادگی پذیرش مهمانان وجود دارد.

 

معاون هماهنگ کننده و مسئول ستادراهیان نور سپاه کربلا با اشاره به ایجاد تحول در روند اعزام این اردوها افزود: با توجه به استقبال پرشور مردم اعلام کردیم که آمادگی پذیرایی از آحاد مردم را داریم، این اردوها در اعزام عمومی تقریبا در ۹ بازه زمانی پیش‌بینی شده است؛ هشت  هزار نفر تاکنون از طریق مراجعه به پایگاه‌های بسیج در سامانه مربوط ثبت‌نام کردند که هم به‌صورت اتوبوسی و هم با خودروهای شخصی اعزام می‌شوند، در مجموع خرسندیم که با پیگیری‌های صورت گرفته و بسترسازی‌های لازم قرار شد اعزام به راهیان نور از اواخر ۱۴۰۰ و برای ۱۴۰۱، را داشته باشیم.

 

وی از تلاش رزمندگان برای آماده‌سازی اردوگاه‌های استان مازندران اعم از شهید بلباسی و شهید جعفرزاده برای اسکان مازندرانی‌ها خبر داد و تصریح کرد: به فضل خدای متعال یادمان هفت تپه شکل گرفت چرا که هفت تپه عقبه لشکر ۲۵ کربلا بود و جزو تاریخ مازندران است و در سابقه هفت تپه پوشش منطقه توسط لشکر ۲۵ کربلا برای استان های گیلان و مازندران ثبت شده و امروزه یکی از محل‌ها و مقر بازدید راهیان نور است.

 

مجیدی با بیان اینکه امسال اعزام‌ها به دو شکل اتوبوسی و جمعی و همچنین عزیمت توسط خود مردم (خودروی شخصی) صورت می گیرد، افزود: همچون عتبات عالیات و حضور در پیاده روی اربعین، خود مردم می توانند با وسیله نقلیه شخصی با حضور در جنوب کشور از مناطق جنگی و عملیاتی بازید کنند.

 

وی عنوان کرد: تبلیغات لازم انجام شد و بستر جهت ارائه خدمات به‌صورت حضوری و خودرویی به قیمت بسیار ارزان آماده شده به‌طوری که هر سه روز از هر نفر ۵۰ هزار  تومان محض اطمینان از حضور افراد در راهیان نور از آن‌ها دریافت می‌شود و در مقابل خدمات اسکان و تغذیه ارائه می‌شود.

 

مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران ادامه داد: همچنین بسیجیان و خادمین راهیان نور سامانه‌ای را طراحی کردند که تاکنون ۸ هزار نفر از اقشار و رده‌های مختلف برای حضور در اردوی راهیان نور ثبت‌نام کردند که از ۱۷ اسفند ماه تا ۱۰ فروردین در خدمت عزیزان خواهیم بود‌.

 

وی از برگزاری نشست با روسای دانشگاه‌ها و همچنین اعلام آمادگی برای میزبانی از دانشجویان خبر داد و گفت: امسال اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان را به‌صورت مجازی خواهیم داشت، همچنین کسانی که در پایگاه‌های بسیج ثبت‌نام کردند در نتیجه بسترسازی فعالان در حوزه‌ها و پایگاه‌ها در بحث ایاب و ذهاب و بیمه همچون سال‌های گذشته انجام خواهد شد. 

 

مجیدی یادآور شد: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا در منطقه حضور دارد، ضمن اینکه تیم‌های امدادی ستاد سپاه استان هم در اماکن حضور دارند و تیم‌های امدادی هم در اردوگاه‌ها حضور دارند.

 

وی با بیان اینکه هزار و ۳۵۰دانشجو در قالب ۳۹کاروان به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند، بیان کرد: امید است با استقبال دانشجویان اردو به نحو مطلوب برگزار شود، مردم شریف مازندران در دوران مقدس ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب کردند و حقشان است که از این فضا استفاده کنند.

کد خبر 1154880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha