۸۰۰ اصله نهال به یاد ۳۵۳۵ شهید استان زنجان غرس شد

به گفته آقاجانلو همزمان با روز درختکاری ۸۰۰ اصله نهال به یاد ۳۵۳۵ شهید استان در منطقه گرده‌داغ یا زنجان‌کوه با حضور خانواده‌های شهدا غرس شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در جمع خبرنگاران به مراسم درختکاری و کاشت نهال به یاد ۳۵۳۵ شهید و ۷۵۰۰ جانباز با شعار «ایران سرسبز - ایران قوی» اشاره و اظهار کرد: این مراسم با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهرداری و نیز با حضور خانواده‌های شهدا و جانبازان برگزار شد که امیدواریم با اجرای این‌گونه مراسم در بحث ترویج فرهنگ حفظ و گسترش منابع طبیعی در بین مردم نقش به سزایی داشته باشد.

 

خلیل آقاجانلو با اشاره به ادامه برنامه‌ها در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، افزود: طی این هفته، حدود ۵۰۰ هزار اصله نهال برای توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری بین شهروندان برای کاشت در مناطق مختلف شهر زنجان توزیع می‌شود که این نهال‌ها غالباً غیرمثمر و بیشتر کاج است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در ادامه ضمن یادآوری تقارن این ایام با اعیاد پیش‌ رو و تکریم این تقارن پرمعنا، تصریح کرد: بیشترین شهدای دفاع‌مقدس در اسفندماه به مقام شهادت نائل شدند که این اتفاق بسیار فرخنده‌ای است که امسال این ایام با هفته درختکاری مقارن شده و آحاد مردم باید این فرهنگ را گرامی بدارند.

 

علی کاظمی ادامه داد: جانبازان نیز امروز با حضور در این مراسم، محفل ما را برکت بخشیدند و به یاد هر جانباز نهال غرس شد.

 

وی به برنامه‌های پیش روی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اشاره کرد و افزود: بنیاد شهید ۲۲ برنامه را تا ۲۲ اسفندماه در دست اقدام دارد که این مراسم با محوریت جانبازان و سلام بر شهیدان بوده و در ادامه نیز دیدار با خانواده‌ شهدا و تقدیر از همسران شهید برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خاطرنشان کرد: همچنین کنگره ملی تجلیل از خانواده‌ها و همسران شهدا و نیز برنامه شوق دیدار همزمان با بنیاد کشوری و با سخنرانی رئیس‌جمهور در استان زنجان برگزار خواهد شد.

 

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان نیز ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و اعیاد پیش‌ رو با اشاره به برنامه یگان‌های حفاظت، گفت: امیدواریم که این هفته مقدماتی باشد تا سال آینده سرزمین‌مان سبزتر باشد. به همین خاطر و در راستای گرامی‌داشت هفته منابع‌طبیعی، روز ۱۷ اسفندماه رژه خودرویی تحت نظر همه یگان‌های حفاظت در استان انجام خواهد شد.

 

سرهنگ عباس عباسی افزود: منابع طبیعی میراثی برای آیندگان بوده و همیشه جزو اولویت‌ها و برنامه‌های راهبردی ناجا و منابع طبیعی است.

 

وی با اشاره به نقش شهروندان در حفاظت از منابع طبیعی، اظهار کرد: هر کسی می‌تواند به میزان وسع خود در نگه‌داری و حفظ منابع طبیعی دخیل باشد و نقش ارزنده‌ای ایفا کند.

 

رئیس اداره جنگل‌کاری اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز گفت: پارک جنگلی گرده‌داغ موسوم به زنجان کوه حدود ۶۰ هکتار مساحت دارد و در سال ۱۳۷۰ این پارک به همت و تلاش اداره‌کل منابع و آبخیزداری تأسیس شد و حفاظت و نگه‌داری این محل به عهده شهرداری زنجان است.

 

مجید معانی با اشاره به مناطق دیگر استان که در برنامه درختکاری جای دارد، افزود: در ادامه این هفته در مناطق پارک ملت، پارک گلستان و ارم، مراسم درختکاری با همکاری ارگان‌های مختلف انجام خواهد شد که اقشار مختلف زنجان در این برنامه‌ها دعوت هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه درختکاری بر کاشت چمن ارجحیت دارد، خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلات منابع و کمبود آب بیشتر بر غرس نهال و درختکاری تاکید می‌شود تا هم از منابع خاک حفاظت شود و هم سرانه جنگل کشور توسعه یابد.

            

کد خبر 1154917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha