اجرای طرح ترافیکی نوروز از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین/بیش از ۵۰ درصد علل وقوع تصادفات عدم توجه به جلو است

سرهنگ رضایی از اجرای طرح ترافیکی نوروز با هدف مدیریت ترافیک و تسهیل ترددهای نوروزی خبر داد و ضمن ارائه توصیه هایی به رانندگان گفت: بیش از ۵۰ درصد علل وقوع تصادفات عدم توجه به جلو است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سرهنگ علی رضایی، دوشنبه(۱۶ اسفند) در نشست خبری از اجرای طرح ترافیکی نوروز با شعار« قانون مداری، پرهیز از خطر، آرامش سفر» خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح مدیریت ترافیک و تسهیل ترددهای نوروزی است.

 

رییس پلیس راه شمال استان کرمان زمان اجرای طرح را از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ اعلام و بیان کرد: با سازمان‌های دخیل در این طرح اورژانس، راهداری، امدادخودرو، شهرداری، آتش نشانی، ستادبحران، هواشناسی، صنف جرثقیل‌‌دارها هماهنگ شده است.

 

وی از پیش بینی افزایش ۵۰ درصدی سفرهای نوروزی در سال جاری خبر داد و با اعلام اینکه افرادی که گواهینامه‌ رانندگی آنها کمتر از یک سال باشد حق رانندگی در جاده‌ها را ندارند؛ تأکید کرد: از تردد شبانه حاملین مواد خطرناک نیز به طور جدی‌تر جلوگیری می‌شود.

 


رضایی سرعت‌های غیرمجاز، حرکات مارپیچ، سبقت‌های غیرمجاز و ... از خطوط قرمز پلیس راه دانست که در صورت مشاهده، خودرو توقیف خواهد شد زیرا دستور مقامات قضایی در خصوص این اعمال اخذ شده است.

 

وی با افزودن این مطلب که خودروهای سواری پراید که سرعتی ببش از ۱۴۰ کیلومتر‌ بر ساعت داشته باشند، توقیف می‌شوند؛ همچنین از اقدامات فرهنگی هم خبر داد و در این زمینه تابلوهای تبلیغاتی برای آگاه‌سازی و ارسال پیامک‌های هشداردهنده، بهره‌گیری از فضای مجازی با ارتباط از طریق کانال‌های پرمخاطب و دستگاهی همکار با پلیس را مورد اشاره قرار داد.

 


رییس پلیس راه شمال استان از راه اندازی پنج‌موکب در ورودی شهر کرمان به جهت ایجاد استراحتگاه خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ درصد علل وقوع تصادفات عدم توجه به جلو است و امسال نیز کمپین «کمربند برابر با ایمنی است» راه اندازی می شود زیرا بیش از ۵۰ درصد تصادفات با واژگونی خودرو مواجه است که بیش از ۱۰۰ هزار تذکر برای استفاده از کمربند عقب داده شده است.

 

 

وی تأکید کرد: برای هر سفر آماده‌سازی خودرو قبل از سفر؛ اطلاع از وضعیت آب‌وهوا و جاده‌ها، داشتن سین برنامه سفر، هر دو ساعت یک‌بار توقف، ملزم کردن سرنشینان عقب به استفاده از کمربند، رعایت سرعت مطمئنه، پرهیز از سفر در شب، پرهیز از استفاده و توجه به مسائل پرت‌کننده حواس، عدم استفاده از داروهای خواب‌آور و...مهم است.

 


رضایی در پایان، رانندگان را به مطالعه کتابچه آیین‌نامه راهنمایی رانندگی برای اطلاع از محدودیت‌های طرح نوروزی به خصوص ممنوعیت تردد در روزهای خاص مانند ۱۳ فروردین توصیه کرد.

کد خبر 1154963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha