نماز جماعت باید در همه‌ مدارس، دانشگاه‌ ها و مراکز اداری اقامه شود

زرهانی گفت: پیوند نماز، مسجد، مدرسه و خانه یکی از مهم‌ ترین رویدادهای فرهنگی است که همه‌ ما باید برای تحقق کامل آن سرمایه‌ گذاری کنیم.

 به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز «سید احمد زرهانی » گفت: پیوند نماز، مسجد، مدرسه و خانه یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی است که همه‌ ما باید برای تحقق کامل آن سرمایه‌ گذاری کنیم؛ مسجد کانون نشر و اندیشه دینی، کانون حل مشکلات مردم، کانون شناخت و پرورش استعدادهای نسل نو و مرکز پیوند عدل با معبود است.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) در ادامه بیان کرد: در صدر اسلام مسجد توانسته بود در حوزه‌ علم، جهاد، عبادت و در حل و فصل مشکلات اجتماعی مردم نقش آفرینی داشته باشد؛ تمدن‌ سازی کند، خاستگاه تمدن اسلامی مسجد بوده و خاستگاه تمدن نوین اسلامی برحسب آن چیزی که رهبر معظم انقلاب اسلامی تقسیم فرموده‌اند در آینده نیز مساجد خواهند بود.

 

وی  در ادامه اظهار کرد: بر این اساس باید درب هر مسجدی به سوی چند مدرسه باز باشد و هر مدرسه‌ ای یک اتصال معنوی با مسجد داشته؛ همچنین پدران و مادران اهتمام کنند تا در کنار فرزندان به مساجد بروند؛ معلمان و مربیان امور تربیتی و مدیران مدارس نسل نو را با فضای مسجد مانوس کنند.

 

سید احمد زرهانی تاکید کرد: این کار بزرگی است که اگر اتفاق بیافتد ما استحکام فرهنگی پیدا می‌کنیم و در مقابل تند بادهای تهاجم فرهنگی از کارآمدی و ایستادگی بیشتر و بهتری برخوردار خواهیم شد. کار بزرگی که ستاد اقامه نماز، آموزش و پرورش و دستگاه‌ های دولتی بالاخص شورای اقامه‌ نماز در مرکز استان و فرمانداری‌ ها انجام دادند در طول سال گذشته با کمک حوزه‌ های علمیه تسهیل این ارتباط بوده است.

 

وی ادامه داد: اما سوال این است که آیا کار ما به فرجام رسید؟! امروز که داریم از پیشگامان این حرکت تجلیل می‌کنیم معنا و مفهوم اش این است که کار تمام شده، خیر کار آغاز شده؛ ما انشالله در افق هزار و چهارصد و یک که فشار کرونا کمتر خواهد شد به اذن الله، مدارس فعالیت‌ های بیشتری خواهند کرد و انشالله به روال طبیعی خود باز می‌گردند. ما باید به گونه‌ای برنامه‌ ریزی کنیم که مدارس، مساجد و خانه‌ ها در تعامل مستمر باشند.

 

او افزود: بهترین کاری که می‌شود انجام داد حضور طلاب جوان با انگیزه و با اندیشه و آشنا به تعلیم و تربیت اسلامی و روانشناسی کودک و نوجوان در مدارس است؛ نه فقط برای اقامه نماز، این که اصل بر این است تا انشاالله نماز جماعت در همه‌ مدارس،دانشگاه‌ ها، مراکز اداری ما باید اقامه شود و مردم با رغبت در مراسم نماز شرکت کنند و انشاالله بهره‌مند شوند از فیض ارتباط مخلوق با خالق و آن عظمتی که در اسرار نماز وجود دارد و باعث انسان‌ سازی و جامعه‌ سازی می‌ شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: همانطور که رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی فرمودند ما باید همه در جهات تبیین مشارکت داشته باشیم پاسخگویی به شبهه‌ هایی که پیرامون علل شرایع فلسفه‌ نماز، فلسفه‌ روزه، فلسفه‌ امر به معروف و نهی از منکر و فلسفه‌ حج دشمن از طریق فضای مجازی دارد منتشر می کند.

 

سید احمد زرهانی توضیح داد: یکی از کارهایی که حوزه‌ های علمیه فضلای جوان و نواندیشی که مبتنی بر مبانی امام و رهبری کار انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ آن را تسهیل می‌کند این است که به این شبهه‌ ها پاسخ روشن و قانع‌کننده بدهند. یکی هم پاسخگویی به مسائلی است که در ذهن نسل نو وجود دارد اعم از دستاوردهای انقلاب اسلامی چیست؟ ما اساسا چرا انقلاب کرده‌ایم؟ این انقلاب چه ثمری برای ما و برای جهانیان دارند؟ و … این ها سوالاتی است که امروزه در فضای مجازی به صورت‌ های مختلف در مخیله‌ فرزندان ما جایگزین می شود.

 

او تاکید کرد: ما باید به کودکان، نوجوانان و جوانان اساس انقلاب اسلامی را یادآوری کنیم و تعلیم بدهیم. انشاالله این پیوند خانه و مدرسه و مسجد ضمن اینکه یک بعد غنی عبادی و معرفتی دارد در حوزه‌ انقلاب اسلامی هم کارآمدی لازم را داشته باشد.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) گفت: ما ملتی هستیم که توانسته‌ ایم مشکلات زیادی را حل و فصل بکنیم و به مراتب پیشرفته‌ای از فرهنگ، تمدن، صنعت، فناوری‌ های نو برسیم و راه طی نشده‌ زیادی هم در پیش داریم، برای آنکه بتوانیم این راه را با موفقیت طی کنیم؛ نیازمند تعامل فکری، روشنگری و ایجاد زمینه‌ های مستحکم مذهبی و معنوی در نسل نو هستیم.

 

سید احمد زرهانی اظهار کرد: سیاست دشمن ایجاد گسل است؛ ایجاد گسل بین طوایف، خانواده‌ ها و فرزندان، بین نسل نو  و نسل گذشته و نسل اول و دوم و بین کسانی که با یک زبان و با یک فرهنگ مانوس هستند با کسانی که با آن زبان انس و الفتی دارند بالاخره خط‌ کشی‌ های غیر معقولی دشمن در حال ایجاد کردن است.

 

 

کد خبر 1154985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha