ماهیت مساجد در کار فرهنگی جمع شده است

آیت الله کلانتری گفت: : ماهیت مساجد در کار فرهنگی جمع شده است و کانون های فرهنگی مساجد با همین ماهیت مشغول به فعالیت هستند و از امام جماعت تا بسیج مساجد و ... همگی در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی منطبق بر جامعه اسلامی در مساجد به فعالیت می پردازند.

آیت الله «علی اکبر کلانتری»، با گرامیداشت 18 اسفند به عنوان سالروز تاسیس کانون های مساجد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: ماهیت مساجد در کار فرهنگی جمع شده است و کانون های فرهنگی مساجد با همین ماهیت مشغول به فعالیت هستند و از امام جماعت تا بسیج مساجد و ... همگی در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی منطبق بر جامعه اسلامی در مساجد به فعالیت می پردازند.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری افزود: در جای جای شهرها و روستاهای کشور اسلامی ما مساجد متعددی وجود دارند و اگر تشکیلات فرهنگی، ائمه جماعات و بسیج مساجد همسو و همدل عمل کنند در هر محله می توانند مسجد محوری را برای ساکنان نهادینه کنند و در مناسبت های دینی و ملی به ایفای نقش مطلوب و موفق بپردازند.

وی اضافه کرد: بدنه اصلی و فعال جامعه، جوانان هستند و در ورود و هدایت جوانان در هر زمینه ای نتایج مطلوبی در پی دارد که این حضور در مساجد دارای تبعات مطلوب فراوانی برای جامعه اسلامی خواهد بود.

آیت الله کلانتری تاکید کرد: نباید شاهد این باشیم که صرفا افراد کهن سال در مساجد امور را در دست دارند بلکه باید از ظرفیت جوانان نیز با استقبال و روی گشاده در مساجد ما استفاده شود تا برای نسل جوان انگیزه لازم برای حضور در فعالیت های مساجد ایجاد کنیم و در این راستا، مساجد می توانند با برگزاری برنامه های ورزشی، مذهبی، میزگردهای علمی و فرهنگی و ... برکات و نتایج خوبی برای محله های مختلف شهر و روستا به همراه داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای بازگرداندان و احیای کارکردهای اصلی مساجد باید علاوه بر برگزاری مراسم عبادی و مذهبی به ارائه بصیرت، برگزاری برنامه های جذاب برای رده های سنی مختلف خانواده ها، تحلیل اخلاق، خودسازی، آشنایی با مسایل روز و محله محور، کلاس های اخلاق و خانواده و ... پرداخته شود تا مساجد روز به روز مردمی تر شوند و کانون های فرهنگی مساجد با بهره گیری از مشاوره های تخصصی و توام با آموزه های اسلامی نقش موثری در تحکیم بنیان خانواده ها ایفا کنند.

کد خبر 1155022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha