۲۵ سال فعالیت صنعت بانکداری و مالی اسلامی در سریلانکا

صنعت بانکداری و مالی اسلامی در سریلانکا که در سال ۱۹۹۷ میلادی راه اندایی شده است، یک نقطه عطف بسیار مهم یعنی ۲۵ سالگی خود را جشن می گیرد .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «ft.lk»،صنعت بانکداری و مالی اسلامی در سریلانکا که در سال 1997 میلادی راه اندایی شده است. یک نقطه عطف بسیار مهم یعنی 25 سالگی خود را جشن می گیرد .

تحولات این صنعت در طول این سال ها بسیار چشمگیر بوده است. در واقع، صنعت بانکداری و مالی اسلامی سریلانکا از نظر توسعه در بین 15 صنعت برتر جهان قرار گرفته است.

 این بسیار ستودنی است وقتی این نکته را در نظر بگیریم که دیگر کشورهای مطرح در این فهرست انحصاری ، عمدتا از منطقه خاورمیانه به همراه برخی از غول‌های آسیایی مانند مالزی، بنگلادش، اندونزی و دیگران هستند.

پس از دو سال وقفه در برگزاری مراسم حضوری  برای سالگرد صنعت بانکداری و مالی اسلامی در سریلانکا به دلیل شیوع ویروس کرونا شد، انتظار می رود چهاردهمین کنفرانس زمینه جدیدی را ایجاد کند و مراسم به صورت فیزیکی و حضوری برگزار شود.

این امر به سخنرانان خارجی این امکان را می‌دهد تا با جشن گرفتن دوران بسیار مهمی در سالنامه صنعت بانکداری و مالی اسلامی در سریلانکا، بار دیگر در مراسم آن حضور پیدا کنند.

در واقع این کنفرانس اولین رویداد از مجموعه رویدادهایی خواهد بود که در سال 2022 و به مناسبت 25 سالگی صنعت بانکداری و مالی اسلامی سریلانکا برگزار می شود.

در این رویداد بسیاری از پیشگامانی که از همان ابتدا به طور فعال در این صنعت شرکت داشتند، حضور خواهند داشت.

میهمان اصلی، عثمان قاسم، بنیانگذار بانک اسلامی «الامانت» خواهد بود که به طور گسترده این بازار و چشم انداز آن را معرفی خواهد کرد.

علیرغم چالش ها و موانع، او پایداری کرد و بسیاری از ابتکارات را می توان مرهون تلاش های خستگی ناپذیر او در یک دوره زمانی بسیار طولانی دانست.

در این رویداد چندین چهره برجسته دیگر در زمینه بانکداری مالی و اسلامی حضور خواهند داشت.

 در بحث های میزگردهایی که قرار است تشکیل شود میز چندین شخصیت برجسته حضور خواهند داشت که نقش های محوری ایفا کرده اند و به اندازه کمی در توسعه صنعت مشارکت داشته اند.

کد خبر 1155087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha