نخبگان همچون شهدای هسته ای دارای ارزش و جایگاه ویژه در کشور هستند

ناخداعلوی با بیان اینکه با تکیه بر توان دانشمندان کشور می توانیم تحریم ها را دور بزنیم گفت: نخبگان ایثارگرانی هستند که همچون شهدای والا مقام هسته ای کشور دارای ارزش و جایگاه ویژه هستند.

 ناخدا علوی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان  در مورد جذب نخبگان در نیروهای مسلح به خصوص ارتش گفت: در حدیثی  از اهل بیت (ع) نقل شده است که العلم سلطان علم اقتدار افرین و سلطه اور است. با تعصی از این حدیث و رهنمودهای فرماندهی کل قوا  در موضوع نخبگان حرکت کردیم .رهبر انقلاب در سخنان خود  که در 26  ابان 1400 داشتند دغدغه ها و حساسیت های خود  را نسبت به نخبگان بیان کردند و بر این اساس ما خود را مخاطب بیانات ایشان قرار دادیم  و نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی نخبگان ارتش با عنوان ذوالفقار علمی ولایت را برگزار کردیم .

 

مدیر مرکز نخبگان ارتش  اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت های نخبگان در  کشور استفاده کرد و به جامعه نخبگان بها می دهد. یکی از حوزه هایی  که رهبر انقلاب در آن نگران بودند فرار مغزها و مهاجرت بود ، اگر به جوانان بها دهیم فرار مغزها و مهاجرت رخ نمی دهد شاید کم کاری مسئولانی که در حوزه نخبگان بوده است کار را به جایی رسانده  که انها در کشور نمانده اند اگر به آنها بها دهیم آنها در کشور می مانند . این نخبگان  شهید تهرانی مقدم، شهید فخری زاده و شهید  صیادها و شهدای هسته ای هستند که باید در کشور بمانند.

 

وی گفت: اگر به نخبگان  در کشور بها دهیم ایران به زودی به قله رفیع  اقتدار علمی می رسد ایران به لحاظ تعداد مقالات علمی رتبه بسیار بالایی دارد اما از لحاظ خروجی محصول  به این مقالات بها داده نمی شود.

 

مدیر مرکز نخبگان ارتش  گفت: در مورد برپایی این نمایشگاه دغدغه های رهبر انقلاب تبیین شد تا نخبگانی که در اینده می خواهند وارد شبکه نخبگانی نیروهای مسلح به خصوص ارتش شوند با ظرفیت نخبگانی آشنا شوند و بدانند که ما به جامعه نخبگانی اهمیت می دهیم و همکاری با ارتش و نیروهای مسلح می تواند رزومه خوبی برای آنها در فعالیت های شغلی آینده باشد.

 

وی ادامه داد: در راستای استفاده صحیح از نخبگان جایگزین خدمت و کسر سربازی که به نخبگان وظیفه داده می شود که  درازای خدمت سربازی است و از تخصص آنها در نیروهای  مسلح و به خصوص ارتش استفاده می شود و بعد از پایان خدمت در خصوص کارافرینی و استفاده از آنها در حوزه های دانش بنیان این راه ادامه دارد.

 

مدیر مرکز نخبگان ارتش گفت: ارتش سازمان تجهیزات محور است نیروی هوایی و دریایی از سامانه های هایتک بهره می برند واز نخبگان در حوزه هایی که نظام مسائل ارتش بیان کرده است استفاده می کنیم و در کنار نخبگان پایور نخبگان سرباز بخشی از نیازهای ارتش را برطرف می کنند دستارودهای آنها در این نمایشگاه بر روی شناورها و هواپیما ها نصب شده است. ما در ارتش به نخبگان بها دادیم و معتقدیم با تکیه بر توان داخلی و استفاده از این دانشمندان می توانیم تحریم ها را دور بزنیم ما چشم به غرب و شرق نداریم و فقط با تکیه بر همین دانشمندان حرکت می کنیم و این اولین نمایشگاه در استفاده از ظرفیت های نخبگان است که در ارتش برپا شده است.

کد خبر 1155130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha