کار فرهنگی بدون اعتبار مالی تحقق پیدا نمی کند

پرسا با بیان اینکه زن پایه گذار تربیت خانواده است و باید برای او ارزش قائل شویم تا جلوی آسیب های اجتماعی گرفته شود گفت: کار فرهنگی بدون اعتبار مالی تحقق پیدا نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «معصـومه پرسا» امروز(دوشنبه، ۱۶اسفند)  در ششمین و آخرین جلسه کمیته زنان دفاع مقدس استان گیلان در سال 1400 که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد طی گزارشی از عملکرد جامعه زنان اظهار کرد: نقش زنان ما در انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست زیرا زنان توانستند از بدو انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا کنون در تمامی بحران ها و تهدیدها دوشادوش مردان حضور پررنگ داشته باشند و قد علم کنند خصوصا زنان بسیجی و تراز انقلاب اسلامی، چرا که آنها مقاومت و رشادت خود را بخوبی نشان دادند.



مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان افزود: این زنان، زنان میدان بودند و توانستند امید آفرینی کنند.



وی به بحث کرونا اشاره کرد و افزود: در این دوران نیز بانوان بسیجی با تلاش خود و انگیزه ای که می توانستند به مردم بدهند پای در میدان گذاشتند و خدمات شایسته ای ارایه دادند.



پرسا با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که زنان ما نقش بسیار مهمی در دفاع مقدس داشتند اذعان کرد: اگر ما نخواهیم به زنان در جامعه بها بدهیم و به پیشنهادات آنها توجه ویژه نداشته باشیم در بقیه ماموریت های جامعه موفق نخواهیم بود.



وی خاطرنشان کرد: زن پایه گذار تربیت خانواده است از این رو باید برای او ارزش قائل شویم تا جلوی آسیب های اجتماعی گرفته شود.



پرسا با اشاره به اینکه 50 درصد جمعیت هدف ما زنان هستند اظهار کرد: بایستی برای زنان برنامه ریزی خاصی داشته باشیم زیرا فقط در قالب یکسری جلسات نمی توانیم به اهدافی که داریم برسیم.



وی یکی از مهمترین مشکلات استان گیلان را بحث پیری جمعیت عنـوان کرد و افزود: باید برنامه ریزی مدون  و هدف برای سال 1401 داشته باشیم تا بدانیم مثلا سازمان ها و ادارات چقدر به این موضوع مهم می پردازند.



پرسا در ادامه وضعیت حجاب در ادارات را تاسف برانگیز دانست و بیان کرد: این را می توانیم از طریق استانداری ابلاغ کنیم تا به آن حداقل ها و قوانین پوشش در ادارات و دستگاه ها توجه شود.



وی در ادامه خاطر نشان کرد: با از دست دادن والدین شهدا ما گنجینه هایی را که در بحث دفاع مقدس داریم از دست می دهیم از این رو برای این موضوع باید برنامه ریزی و اعتبار خاص دیده شود.



وی گفت: کار فرهنگی بدون اعتبار مالی تحقق پیدا نمی کند.



پرسا افزود: مستند سازی در بحث خاطرات مادران و همسران شهدا می تواند به ما به در جهت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های آینده کمک کند.



وی همچنین به مسئله کمبود نیروی انسانی در حوزه زنان دفاع مقدس اشاره و خواستار ورود افراد با انگیزه و پر تلاش به این میدان شد و اضافه کرد: تجلیل از زنان دفاع مقدس و زنان رزمنده و جانباز از جمله طرح ها و برنامه هایی است که باید حداقل سالی یکبار به آن توجه شود.



پرسا خاطرنشان ساخت: این کار سال های قبل انجام میشد ولی حالا شاید به دلیل کمبود اعتبار به صورت نمادین انجام می شود و اینها باعث می شود کسانی که در دوران دفاع مقدس زحماتی را کشیدند انگیزه ها و روحیات خود را از دست بدهند.

کد خبر 1155222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha