جشنواره فجر باید نگرش برتری لباس خارجی نسبت به داخلی را تغییر دهد

مجید امامی تحولات کارگروه ساماندهی مد و لباس را تشریح و به سیاست گذاری یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر پرداخت و گفت: جشنواره فجر باید این نگاه در کشور که لباس خارجی و وارداتی بهتر از لباس داخلی است را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار  فرهنگی خبرگزاری شبستان، به گزارش خبرنگار  فرهنگی خبرگزاری شبستان؛ نشست خبری یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر عصر امروز دوشنبه ۱۶ اسفند با حضور امامی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور؛ سپیده یاقوتی، دبیر جشنواره،  مریم یاسینی، دبیر همایش علمی پژوهشی پوشاک ایرانی و سبک پوشش ایرانی -اسلامی ، مریم خرم دره ، دبیر بخش رقابتی، مرضیه الله دادی ، دبیر بخش اجرایی  و مستوره سرحدی، طراح نشان طاووس زرین جشنواره    در ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  برگزار شد.


در این نشست"سید مجید امامی" رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: خوشحالیم که در ساختار ارتقا یافته جدید کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور  زیر نظر شورای فرهنگ عمومی و  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کنیم و می توانیم جشنواره مد و لباس فجر را به ایستگاه یازدهم برسانیم ؛ بر اساس نگاه فرهنگی و هنری و مردمی به شایع ترین کالای زندگی مردم لباس جشنواره مد و لباس فجر را برگزار خواهیم کرد. 

      
رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از  آغاز بکار دبیرخانه یازدهمین جشنواره مد و لباس  خبر داد و گفت: لباس و پوشاک صرفا عامل ستر یا پوشش و پوشاندن بدن نیست بلکه یکی از غذاهای روح روان و جسم انسان است که غذایی معنوی و روحی است؛اگر در خصوص سلامت مصرف جامعه دغدغه داریم، محصولات متنوع فرهنگی شامل اسباب بازی، کتاب و تئاتر و ... است اما لباس پر مصرف ترین کالای فرهنگی در سبد مصرف خانواده ایرانی است. 


مجید امامی افزود:  ما با اقوام، تاریخ، سنت، میراث  دینی بزرگانمان  نه تنها توان پاسخ گویی به نیاز خودمان را داریم بلکه می توانیم به صادر کننده تبدیل شویم. این رویکرد که لباس وارداتی در کشور مطرح است و لباس خارجی را برتر می دانیم باید تغییر کند و به اهمیت لباس صادراتی تبدیل شود. اگر موفق شویم خانواده ایرانی افتخار خواهد کرد که لباس صادراتی ایرانی به تن می کند. 


رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور متذکر شد: رویکرد کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور رفتن به سمت پوشیدن لباس صادراتی ایران است. دسترس پذیری لباس زیبا، سالم، ارزان و عفیفانه حق ایرانی ها است و باید جشنواره مد و لباس فجر آن را تامین کند. جشنواره مد فجر بازطراحی شد و تمام نواقص رفع شد و تلاش داریم در تعامل با جهان با شاخص های اسلامی ایرانی صادر کننده باشیم. جشنواره در این تراز نبود به همین دلیل بازطراحی شد و دلیل تاخیر برگزاری جشنواره نیز به همین دلیل است. 


مجید امامی با اشاره به دلایل تاخیر در برگزاری جشنواره مد فجر اظهار کرد:  تعدد جشنواره ها در بهمن و شرایط ویژه کسب و کار در اسفند ماه می توانست جشنواره را تحت تاثیر قرار دهد. ما معتقدیم مردم تهران حق دارند از هزاران متر فضای نمایش و حتی فرصت فروش محصولات استفاده کنند. مردم حق دارند کارنامه مد کشور را ببنند و بخرند به همین دلیل ۲۱ تیر ماه سال اینده که روز حجاب و عفاف است به عنوان زمان جشنواره انتخاب شد. 


رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از برگزاری همایش علمی پژوهشی پوشاک ایرانی و سبک پوشش ایرانی -اسلامی خبر داد و گفت: سه مدیر از جامعه زنان جشنواره یازدهم را همراهی می کنند و رویکرد نواوری و کاربردی و ملی و بین المللی بودن را با هم تلفیق کرده ایم.


مجید امامی  همچنین گفت:  تجلیل از مفاخر و حمایت از هنرمندان کمتر شناخته شده در کنار اعطای درجه یک هنری به اساتید علمی در دستور کار است.

کد خبر 1155228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha