یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر  با سیاست گذاری متفاوت تیر سال آینده در برج میلاد برگزار می شود

یازدهمین جشنواره مد و لباس فجربا نشان طاووس زرین و سیاست گذاری متفاوت از ده دوره قبل و تحولات تازه همزمان با هفته عفاف و حجاب تیرماه سال آینده در برج میلاد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  فرهنگی خبرگزاری شبستان، به گزارش خبرنگار  فرهنگی خبرگزاری شبستان؛ نشست خبری یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر عصر امروز دوشنبه ۱۶ اسفند با حضور امامی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور؛ سپیده یاقوتی، دبیر جشنواره،  مریم یاسینی، دبیر همایش علمی پژوهشی پوشاک ایرانی و سبک پوشش ایرانی -اسلامی ، مریم خرم دره ، دبیر بخش رقابتی، مرضیه الله دادی ، دبیر بخش اجرایی  و مستوره سرحدی، طراح نشان طاووس زرین جشنواره در ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  برگزار شد.


در این نشست"سپیده یاقوتی " دبیر یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر با اشاره به  تغییر  هدفمند زمان  برگزاری یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر گفت:  یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر مکان جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ همزمان با اغاز هفته عفاف و حجاب در برج میلاد  افتتاح می شود. 


یاسینی  درباره اهداف کلی یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر  اظهار کرد:  رویکرد کلی جشنواره مد و لباس فجر ایران سرزمین تعامل در تمامی بخش های رقابتی  با نماد شفافی در هنر ایرانی و اسلامی است. امیدوارم جشنواره یازدهم رویدادی در خور ایران اسلامی باشد.      


"مریم یاسینی " دبیر علمی یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر  گفت: این جشنواره پیرو تدوین سند پوشش رویکرد متفاوتی دارد و اهمیت مطالعات نظری را همگام با تحولات مد دریافته است. 


وی با اشاره به محورهای همایش "پژوهش های راهبردی پوشاک ایرانی و سبک پوشش ایرانی -اسلامی"  گفت: این همایش در سه محور ابعاد تاریخی اجتماعی پوشش حیاورز، پوشاک سلامت محور و اقتصاد هنر -صنعت پوشاک در ایران برگزار می شود .


او ابراز امیدواری کرد: امیدوارم یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر  زمینه هم اندیشی فعالان حوزه مد و لباس را فراهم کند که سبک پوشش در ایران معاصر چگونه است؟ و در چشم انداز پیش رو به کجا می رود. 


در این نشست" مریم خرمدره " مدیر بخش رقابتی یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر  گفت:بخش رقابتی یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر  در دو بخش متفاوت تصویر سازی و تصویرگری و بخش طرح های اجرا شده برگزار  می شود.


وی افزود:   بخش  رقابتی    یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر  شامل طراحی لباس بانوان، اقایان، چادر، پارچه، کیف و کفش، تزئینات، بسته بندی پوشاک و بخش جانبی شامل رودوزی، دوخت سنتی، چاپ دستی و پارچه سازی است و کمیته های این بخش ها از فردا اغاز به کار می کنند. بخش ویژه جشنواره نیز طراحی لباس مشاغل است. 


"مرضیه الله دادی" دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر  نیز اظهار کرد: بخش غیر رقابتی جشنواره از قسمت های مختلف تشکیل شده که در بخش بین الملل از متخصصان داخلی و خارجی برای نشست ها دعوت خواهد شد. بخش بین الملل در بخش نمایشگاهی نیز حضور دارد. از استان ها و اقوام نیز دعوت می کنیم در جشنواره حضور داشته باشند. 


در این نشست "مستوره سرحدی"طراح نشان طاووس زرین یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر   توضیح داد:  لوح این جشنواره طاووس است؛ با توجه به بررسی نشان ده دوره گذشته جشنواره مد و لباس فجر متوجه شدیم این نشان هویت بصری خاصی ندارد ؛ با بررسی و مطالعه به نماد "طاووس مرغ بهشتی" رسیدیم؛ پرنده زیبا و کمیابی که  به  مانند خورشید  در اساطیر ملل مختلف از منزلت زیادی برخوردار است، برای همین نماد اصلی طاووس انتخاب شد و هویت برند شکل گرفت و برای اینکه به جشنواره فجر ان را ارتباط بدهیم از  گل لاله در الله پرچم ایران استفاده کردیم که همین نماد حشنواره است.  

کد خبر 1155230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha