کنگره سراسری شعرکویر در یزد آغاز شد

پنجمین کنگره سراسری شعر کویر با پیام استاندار یزد و با حضور شاعران برجسته کشوری در شهرستان ابرکوه آغاز بکارکرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، محمد رضا فلاح زاده، استاندار یزد در پیامی به کنگره سراسری شعر کویر، آورده است: هنر یکی از ابزارهای مهم و تاثیر گذار برای انتقال مفاهیم و ارزش ها از نسلی به نسل دیگر و حتی از ملتی به سایر ملت ها محسوب می شود که با بهره گیری از فرصت ها و موقعیت ها، تاثیر خود را به شکلی سریع تر و عمیق تر بر جای می نهد، در میان اشکال مختلف هنر، شعر از درجه اهمیت بسیار بالائی برخوردار است.
 
چنانکه در تاریخ ثبت شده است پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در ازای سرایش اشعاری از سوی حسان بن ثابت، به وی هدایایی اعطا فرموده و او را گرامی داشتند، علاوه بر این اشعار نغز و بلیغی منسوب به حضرات معصومین (علیهم السلام) در دست می باشد که خود این نکته نیز اهمیت و جایگاه شعر را بیش از پیش؛ واضح و مبرهن می سازد.

در اندیشه انقلاب اسلامی و معمار کبیر آن؛ حضرت امام خمینی(ره) نیز شعر از جایگاه بسیار والایی برخوردار است. امام راحل عظیم الشان(ره)، درباره این هنر ارزشمند فرمودند:"لسان شعر بالاترین لسان است" چراکه با همین زبان بود که مردم علیه طاغوت ستمشاهی شعار سر می دادند و در دوران دفاع مقدس نیز اشعار حماسی امثال استاد سبزواری ، مرحوم گلدون و دیگر شاعران متعهد و فرهیخته بود که روحیه رزمندگان دلاور و جان برکف را تقویت می کرد و در واقع می توان گفت که این هنر ارزشمند و اصیل یکی از ابزارهای انقلاب و صدور ارزشهای آن به اقصی نقاط جهان بوده است،کما اینکه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) تاکید فرمودند:" شعر انقلابی هویتی دارد؛در واقع متصدی و مباشر و میاندار ارائه گفتمان انقلاب اسلامی است."

برگزاری کنگره های شعر کویر در شهرستان ابرکوه، اقدامی مهم و ارزنده است که در سال های اخیر تاثیرگذاری خود را به اثبات رسانده و بی تردید استمرار آن می تواند افق تازه ای را به روی سپهر ادبیات و به طور خاص شعر متعهد و ملتزم به ارزش ها بگشاید.

اینجانب ضمن تشکر و تقدیر از برگزار کنندگان پنجمین کنگره سراسری شعر کویر، موفقیت همگان را در تحت توجهات حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنا لتراب مقدمه فدا) از خداوند بزرگ مسئلت می نمایم.

گفتنی است، این کنگره شعر در بخش اصلی در موضوعات، رسول مکرم اسلام (ص) پیام آور برخاسته از کویر و ابرکوه نگینی بر جاده ولایت برپا شده و  500اثر از 152شاعرکشوری به دبیرخانه پنجمین کنگره سراسری شعر کویر در شهرستان ابرکوه ارسال شده است.

پیروزی انقلاب اسلامی،‌ امام خمینی (ره) و بیداری اسلامی و نیز عفاف و حجاب الگوی برتر نیز از بخش های جنبی کنگره سراسری شهر کویر می باشد.

اشاعه فرهنگ خداباورانه مردم سخت کوش کویر و ارادت آنها به به پیامبربزرگ اسلام و ائمه اطهار(ع) از اهداف مهم برگزاری این کنگره اعلام شده است.
 

پایان پیام/

کد خبر 115525

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha