از تجلیل یک جانباز دفاع مقدس تا کاشت نهال به یاد شهدا

اهالي فهما در شهرستان اسفراين با حضور در منزل «غلامحسين لنگري»، از پاسداران جانباز و همرزم شهيد کاوه، ميلاد سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين عليه السلام و روز پاسدار را گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «هاشم شیرازیان» مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی با همراهی دو مدیر کانون های رابط شهرستان اسفراین، به مناسبت اعیاد شعبان و در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم به دیدار «غلامحسین لنگری»، یکی از پاسداران هشت سال دفاع مقدس رفتند.

 

«غلامحسین لنگری»، که علاوه بر کسوت مقدس پاسداری، نشان مقدس ایثارگری و جانبازی را نیز از روزهای دفاع مقدس به یادگار دارد، با زبان مهمان نواز، خاطراتی از همرزمان شهید خود از جمله شهید والامقام و فرمانده جوان جبهه های حق علیه باطل شهید «محمود کاوه»  و نیز شهید «میکاییل قرنی» نقل کرد و شجاعت را مهمترین ویژگی این پاسداران شهید نام برد.

 

شیرازیان، مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان نیز هدف از اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم را شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه های فرهنگی و هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی و همچنین شبکه سازی و جریان سازی در عرصه های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله نام برد.

 

مدير ستاد فهماي خراسان شمالي همچنین به مناسبت هفته درختکاري و هفته منابع طبيعي، با همراهي چند تن از فعالان کانون هاي مساجد شهرستان اسفراين به ياد شهدا و سرور و سالار شهيدان، حضرت امام حسين (عليه السلام) نهال غرس کردند و در نشستي صميمانه ضمن تبريک به کارکنان منابع طبيعي اسفراين، براي اجراي طرح «هميار طبيعت» اعلام آمادگي کردند.

 

«هاشم شیرازیان» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در این برنامه به در پیش بودن 18 اسفند، سالروز تاسیس کانون های مساجد اشاره کرد و ضمن ابراز خرسندی از همراهی رییس و کارکنان این اداره با برنامه های همدلانه کانون های مساجد، برای انجام برنامه های مشارکتی با منابع طبیعی و حفاظت ازمیراث طبیعت با بهره مندی از ظرفیت های مسجد و اهالی مسجد اعلام آمادگی کرد.

 

«حسین ذاکری» مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسفراین هم در این نشست به اهمیت نقش مسجد و اهالی مسجد اشاره کرد و با بیان اینکه هر چه داریم به واسطه حضور در مساجد و انس با این مکان ارزشمند است، 18 اسفند را تبریک گفت و با برشمردن روز شمار هفته منابع طبیعی،  روز چهارشنبه 18 اسفند را روز فرهنگ و رسانه خواند و گفت: می توانیم با بهره مندی از فضای قابل اعتماد و ارزشمند مسجد و فعالان کانون ها، فرهنگ توجه به طبیعت و محافظت از این نعمت خدادادی را توسعه دهیم.

 

وی به اجرای طرح  «همیار طبیعت» برای حفاظت از منابع طبیعی اشاره کرد و خواست تا با مشارکت فعالان کانون های مساجد، این طرح در مساجد اجرا شود.

 

 

کد خبر 1155286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha