رابطه صهیونیستها با آل خلیفه و بحرینی که ارزان فروخته می شود

مسئولان بحرین برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تحکیم روابط امنیتی و نظامی و اقتصادی خود با این رژیم عجله دارند و احساسات ملت بحرین و امت اسلامی را به چالش می کشید.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: از زمان اعلام رژیم آل خلیفه نسبت به تمایل به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بیش از دوسال می گذرد، به طوری که آل خلیفه برای در آغوش گرفتن این رژیم عجله دارد و متوقف نشده است، بلکه جسارت و گستاخی خود را نسبت به این مسئله افزایش داده است و احساسات امت اسلامی را به چالش کشیده است و اصول و مقدسات اسلامی را آشکارا نقض می کند.

 

دیدارهای هیئت های ورزشی، سیاسی، رسانه ای و تجاری دو طرفه و تجلیل از برخی از مسئولان رژیم صهیونیستی توسط آل خلیفه و سفرهای مسئولان دو طرف در عالی ترین سطوح مانند سفر «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد بحرین به تل آویو و سفر«بنی گانتز» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی  و «نفتالی بنت» نخست وزیر صهیونیستی به منامه، امضای توافقنامه های امنیتی و نظامی مانند توافقنامه اخیر گانتز با همتای بحرینی خود «عبدالله بن حسن النعیمی» برای تقویت همکاری اطلاعاتی و ایجاد بستر اموزشی و انتقال همکاری بین صنایع دفاعی دو کشور نشان دهنده عجله رژیم آل خلیفه برای نزدیکی به صهیونیست‌هاست.

 

گانتس این توافقنامه را یک پیشرفت راهبردی دانسته و گفته است که این همکاری راهبردی مهم است و ما را به بالاترین نقطه می رساند.

این مسئله نشان می دهد که رژیم بحرین علاقه بسیاری به همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی دارد.

 

برهمین اساس، پایگاه اینترنتی فرانسوی «Intelligence Online»  متخصص در امور امنیتی اعلام کرد که بحرین مصمم است که توانایی های فناوری در سرویس های اطلاعاتی خودرا تقویت کند و همکاری امنیتی با موساد اسرائیل را تحکیم بخشد.

براساس این گزارش، اطلاعات بحرین درحال حاضر به طور مستقیم با موساد تعامل می کند و حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین، سرویس اطلاعاتی خود را به تقویت همکاری اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی تشویق کرده است. پادشاه بحرین دستور داد تا سرویس های امنیتی در چارچوب همکاری نزدیک‌تربا موساد و شاباک سازماندهی شوند.

 

تاکید صریح و علنی آل خلیفه برای نزدیکی به رژیم صهیونیستی نشان می دهد که بحرین بدون  شرم و دلهره به همکاری امنیتی با صهیونیست ها افتخار می کند. این وقاحت باعث شده است تا آل خلیفه به باتلاق فرو برود و در پروژه های دشمن متجاوزگر امت اسلامی مداخله کند.

برهمین اساس می توان گفت که همکاری اطلاعاتی بین رژیم صهیونیستی و بحرین وجود دارد و موساد در این کشور و در منطقه وجود دارد. مسئولان بحرین معتقدند که همکاری امنیتی و اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی بخشی از شراکت آنهاست و این مسئله ادامه خواهد یافت.

 

مسئولان بحرین برای نشان دادن وفاداری خود به رژیم صهیونیستی، با انتصاب یک نظامی صهیونیستی در سمت رسمی در بحرین پای خود را فراتر از کشورهای دیگر گذاشتند، زیرا انتصاب یک نظامی صهیونیستی در ارتش اشغالگر در یک کشور عربی، ارزان فروختن بحرین است. این مسئله برای نخستین بار از زمان تاسیس رژیم جعلی اسرائیل رخ داده است.

 

شبکه 13 تلویزیون عبری به نقل از منابع امنیتی مطلع در تل آویو فاش کرد که این نظامی در هفته های آتی به بحرین می رود و افسر رابط ناوگان پنجم آمریکا خواهد شد.

 

 غرق شدن آل خلیفه در همکاری امنیتی و نظامی با دشمن صهیونیستی و سایر کشورهایی که عادی سازی روابط با این رژیم برقرار کردند، را می توان این گونه معنا کرد که این کشورها به امید وعده های این رژیم و آمریکا و انگلیسی برای رسیدن صلح و امنیت و تقویت سامانه ها و توانایی های راهبردی شان  درهای کشورهای خود را بازکردند و پشت به فلسطین و امت اسلامی کردند. جاه طلبی سران این کشورباعث شده است تا امروز شاهد تحرکات مسئولان صهیونیستی در کشورهای اسلامی از جمله بحرین و امارات باشیم.

 

رژیم صهیونیستی از این موقعیت برای اجرای برنامه های تهاجمی خود ضد منطقه استفاده می کند و دارایی ها و ثروت های این کشورها را چپاول می کند. این مسئله در اظهارات اخیر مسئولان صهیونیستی که به بحرین و امارات سفر کردند، مشهود است. به طوری که «ایتای تگنز» سفیر پیشین رژیم صهیونیستی دربحرین  سال گذشته که پیش از این ریاست هیئت دیپلماتیک مخفی اسرائیل در منامه را برعهده داشت، ببه اکسیوس آمریکا گفت:  ایرانی ها جبهه مقابل ما در سوریه و لبنان هسند، اما هنگامی که به آن سوی خلیج فارس نگاه می کنیم، متحدان مان را در نزدیکی خود می بینیم. وقی صحبت از ایران به میان می آید، بحرینی می دانند که درباره چه چیز سخن می گویند، ایران تنها 90 مایل با آنها فاصله دارد. این معنا مشخص است که می خواهد بگوید که بحرین در جایگاه پیشرفته ای در سنگر مقابل صهیونیست‌ها با یران است.

برهمین اساس، نفتالی بنت، نخست وزیر صهیونیستی در سفر اخیر خود اهدافی را دنبال می کرد که اجرای توافقنامه ها و ایجاد ائتلاف منطقه ای  برای تعامل مشترک با متحدان مشترک و تخصیص یک بندر دریایی در بحرین با هدف بهره برداری یا استفاده از آن به عنوان پایگاهی برای نیروی دریایی اسرائیل برای عملیات علیه ایران با حضور آمریکایی ها از جمله مهم‌ترین اهداف بود.

 

رژیم صهیونیستی با اجرای این توافقنامه ها می خواهد تا کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را به پایگاه نظامی  امنیتی در چارچوب برنامه های تهاجمی خود قرار دهد. همچنین در چارچوب این همکاری ها، ثروت های این کشورها را به دست آورد و اقتصاد و به خصوص صنعت نظامی خود را تقویت کند.حامی اصلی این رژیم در برنامه عادی سازی روابط، آمریکاست که از مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیادی رنج می برد.

 

نفوذ امنیتی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی این امکان را ایجاد می کند که بر بخش های اصلی قدرت  مسلط شود. کنترل برای رژیم ها براساس نیاز و منفعت صهیونیست‌ها انجام می شود. بدون اینکه منافع طرف مقابل را درنظر بگیرد، به همین دلیل می توان گفت که این مسئله خطری برای آینده کشورهای عربی خواهد بود.

 

کارشناسان معتقدند که رژیم صهیونیستی در روند نفوذ به این کشورها گام بزرگی را برداشته است، به طوری که این کشورها را با سامانه جاسوسی شرکت های صهیونیستی مجهز کردند که  توسط نظامیان و کارشناسان صهیونیستی اداره می شود که درحال حاضر بازنشسته هستند. کشورهای عربی برای جاسوسی از مخالفان خود از سامانه را خریداری کردند. «جمال خاشقجی» منتقد عربستان، «سعد حریری» نخست وزیرپیشین لبنان، رئیس شرکت آمازون از جمله قربانیان این سامانه جاسوسی هستند.

 

برهمین اساس می توان گفت که اگر به سیاست های رژیم صهیونیستی در طول این سال‌ها نگاه کنیم، متوجه می شویم که علت اصلی عادی سازی روابط با کشورهای عربی، حمایت و حفاظت از این رژیم در منطقه است نه کشورهای عربی.

کد خبر 1155294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha