نقش ممتاز و درخشان  امام سجاد(ع) در جهاد تبیین بعد از واقعه عاشورا

رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم گفت: نقش امام زین العابدین(ع) در جهاد تبیین بعد از واقعه عاشورا، بسیار درخشان، ممتاز و تأثیرگذار است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد واعظ موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک فرارسیدن پنجم شعبان المعظم، سالروز ولادت باسعادت امام سجاد(ع) ابراز داشت: نقش حضرت سجاد(ع) به همراه عمه بزرگوارشان زینب کبری(س) در زنده نگه داشتن قیام عاشورا و جهانی کردن پیام نهضت حسینی، یک نقش بی بدیل است، چنان که این دو بزرگوار پرچمدار جهاد تبیین بعد از واقعه کربلا به شمار می روند.

 

رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم افزود: امام سجاد(ع) به عنوان فرد معصوم حاضر در کاروان اهل بیت(ع) در اوج مظلومیت و فشار وارده از سوی دستگاه ظالم یزیدی، رسالت تاریخی و الهی خویش در هدایت جامعه و آگاهی دادن به توده های مردم غافل و گمراه زمانه را به خوبی انجام دادند.


وی همچنین گفت: بی شک از جمله مهم ترین رموز مانایی و تأثیرگذاری فوق العاده قیام امام حسین(ع) در طول تاریخ، کار فرهنگی و تبلیغات سنجیده و هوشمندانه حضرت سجاد(ع) در سال‌های متمادی پس از عاشوراست که ویژه این کار را به بهترین شکل در قالب دعا و مناجات انجام دادند.


استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: صحیفه سجادیه، یادگار ماندگار امام زین العابدین(ع) برای شیعیان و همه کسانی است که دل در گروی دریافت حقیقت الهی دارند و می خواهند که از این منبع لایزال سیراب شده و دیگران را هم سیراب کنند.


رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم گفت: با توجه به شرایط بسیار خاص و سنگین پس از شهادت امام حسین(ع) در جامعه آن زمان و البته تغییر نامطلوب در سبک زندگی مردم، امام سجاد(ع) از طریق زبان دعا و مناجات و بهره گیری از عرفان ناب اسلامی به هدایتگری عموم پرداخته و ناب ترین مضامین الهی را در راستای جهاد تبیین به مردم عرضه نمودند.

کد خبر 1155332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha