کانون های مساجد حلقه میانی برای ارتباط بین مسئولان و مردم هستند

وفاپور گفت: کانون های مساجد مجموعه ای فعال در مساجد بوده و با مردم در ارتباط هستند و می توانند نقش حلقه میانی را در ارتباط بین مدیران و مردم داشته باشند.

«مجید وفاپور» به مناسبت 18 اسفند سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: در خصوص اهمیت کانون های مساجد این جمله زیبای امام خمینی (ره) که فرمودند مساجد سنگر است، بیانگر اهمیت این مجموعه است.

 

مشاور استاندار قزوین در امور قرآنی ادامه داد: عده ای اوایل انقلاب این جمله را عادی و معمولی در نظر گرفتند ولی وقتی کلمه سنگر می آید یعنی جایی که باید از همه حملات و  تهاجمات مردم را محافظت کند و مسجد و کانون های فرهنگی هنری در مساجد باید یک نگهبان خوبی برای دستاوردهای نظام و ارزش های انقلاب اسلامی و همچنین یک پیش رونده خوبی در حل مسائل و مشکلات مردم باشند.

 

وی عنوان کرد: کانون ها در هر زمانی باید امکان سنجی این را داشته باشند که بر اساس مقتضیات آن زمان حرکت کنند و امروز هم کانون های فرهنگی هنری مساجد باید ببینند وظایف شان در جذب جوانان وآموزش های متعدد به ویژه در حوزه فضای مجازی چیست و در این حوزه ها نقش آفرینی کنند.

 

وفاپور تأکید کرد: کانون های فرهنگی هنری باید در کنار فعالیت های روزمره ای که دارند باید به روز حرکت کرده و مسائل را احصا کرده و در حل مسئله نقش اساسی داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بحث بیانیه گام دوم انقلاب بحثی را دارند با عنوان حلقه های میانی و مسئولان و مدیران برای ارتباط با مردم نیاز به حلقه های میانی دارند که بهترین نقش را در این قسمت کانون های مساجد می توانند ایفا کنند.

 

مشاور استاندار قزوین در امور قرآنی خاطر نشان کرد: کانون های مساجد مجموعه ای فعال در مساجد بوده و با مردم در ارتباط هستند و می توانند نقش حلقه میانی را در ارتباط بین مدیران و مردم داشته باشند.

 

وی با اشاره به نقش کانون های مساجد در جهاد تبیین گفت: بحث تبیین بحثی قرآنی و دینی است، خداوند متعال به پیامبران فرموده بودند این بحث را رقم بزنند و در بحث جهاد  تبیین با توجه به اینکه کانون ها می توانند رابط بین مردم و مسئولان باشند می توانند در حوزه جهاد تبیین به بهترین شکل نقش آفرین باشند.

 

وفاپور اعلام کرد: کانون ها می توانند خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم و کارهایی که در حوزه داخلی و بین المللی انجام شده با توجه به فعالیت تخصصی که در حوزه های مختلف نظیر هنر، قرآن، ایثار و شهادت و غیره دارند با همگرایی و همپوشانی کامل برای مردم تبیین کنند.

 

وی در پایان یادآور شد: متأسفانه در دولت قبل کانون ها آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفتند و ان شاالله از این مجموعه پشتیبانی و حمایت بیشتری شود تا بتوانند نقش اساسی خود را در مساجد ایفا کنند.

 

کد خبر 1155350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha