فراخوان پویش فجر عظیم در مسجدالاقصی با شعار«فلسطین را رها نمی‌ کنیم»

فعالان فلسطینی از مردم خواستند تا با حضور گسترده خود در نماز صبح جمعه این هفته در مسجدالاقصی، با شعار «فلسطین را رها نمی ‌کنیم»، پایداری خود را بار دیگر ثابت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فعالان فلسطینی از شهروندان این کشور خواستند در ادامه پویش «فجر عظیم» در نماز صبح جمعه این هفته در مسجدالاقصی حضور گسترده ای داشته باشند تا طرح‌های یهودی‌ سازی و جاه‌ طلبی‌های شهرک ‌نشینان را خنثی کنند.

 

پویش «فجر عظیم» به یک پدیده دینی و سیاسی هفتگی در مسجدالاقصی تبدیل شده است وهر جمعه به نام یکی از مسائل مهم نامگذاری می ‌شود که قدس اشغالی در برابر صهیونیست ‌ها با آن مواجه است.

 

این پویش نخستین بار از مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل و در نوامبر ۲۰۲۰ آغاز شد و هدف آن مقابله با خطراتی بود که این مسجد در برابر اشغالگران با آن مواجه بود.

 

تلاش برای یهودی ‌سازی و برگزاری مراسم تلمودی در این مسجد مهم‌ ترین بخش این خطرات بود. پس از آن این پویش در مسجدالاقصی اجرا شدو به بقیه شهرهای فلسطین نیز تسری یافت.

 

در آغاز سال ۲۰۲۲، پویش «فجر عظیم» به خط مقدم ابتکارات مردمی در مبارزه مردم قدس اشغالی با طرح ‌های صهیونیست‌ ها تبدیل شد.

 

ده‌ ها هزار فلسطینی با وجود محدودیت‌ هایی که اشغالگران برای حضور نمازگزاران در مسجدالاقصی ایجاد می کنند، نماز صبح را در این مسجد با شعار «پیروزی نزدیک است»، اقامه کردند. حضور گسترده زنان و خانواده‌ ها در این پویش بسیار چشمگیر بود.

 

برای تسهیل مردم نیز وسیله حمل و نقل برای نمازگزاران از مناطق مختلف به مسجدالاقصی ترتیب داده شد و  جنبش حماس نیز از مردم فلسطین و به ویژه اهالی قدس شریف، کرانه باختری و سایر مناطق اشغالی خواسته است تا با حضور گسترده خود در نماز صبح جمعه در مسجدالاقصی به اشغالگران ثابت کنند که مسجدالاقصی خط قرمز ملت فلسطین در مواجهه با اشغالگران صهیونیست است.

کد خبر 1155360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha