حضور گسترده محبان اهل البیت(ع) در جشن میلاد امام حسین(ع) در مسجد «رأس الحسین» قاهره

به مناسبت اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد امام حسین(ع)، مسجد «راس الحسین(ع)» قاهره مملو از جمعیت محبان اهل البیت(ع) بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الوفد، به مناسبت اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت حضرت امام حسین(ع)، اطراف مسجد «رأس الحسین(ع)» در شهر قاهره شاهد حضور گسترده محبان و مریدان اهل البیت علیهم السلام بود.

 

محبان اهل البیت و گردشگران برای برگزاری جشن اعیاد شعبانیه در اطراف مسجد رأس الحسین(ع) حضور داشتند. مسجد رأس الحسین(ع) همچنین شاهد حضور گردشگران از کشورهای عربی بود که در این فضای روحانی حضور داشتند.

 

مصری ها دو بار در سال میلاد امام حسین(ع) را جشن می گیرند، در حالی که در کشورهای اسلامی تنها درسالروز میلاد ایشان جشن گرفته می شود.

 

یک روز را صوفیان مصری و یک روز را شیعیان مصری جشن می گیرند و جشن اول ربیع الثانی و جشن دوم در شب سوم شعبان است.

 

مسجد الحسین یکی از مقدس ترین مکان های اسلامی در مصر است. این مسجد منزلگاه معروف ترین و قدیمی ترین نسخه های کامل قرآن کریم است. مسجد راس الحسین در یکی از معروف ترین خیابان های قاهره در کنار بازار خان خلیلی قرار دارد. جاذبه های عظیم این مسجد بسیاری از گردشگران خارجی و زائران مسلمان را را جذب خود می کند.

 

مقام رأسُ الحُسَین محل دفن یا نگهداری سر امام حسین(ع) است که به گفته مشهور علمای شیعه سر امام حسین(ع) به بدن ایشان در کربلا محلق و در آنجا دفن شد. در شهر‌های مدینه، دمشق، رقه و قاهره نیز بقعه‌ هایی به عنوان مقام رأس الحسین(ع) موجود است.

 

مقصود از مقام سر امام حسین (ع)، هم به مکان‌ هایی گفته می ‌شود که نقل است سر امام در آنجا دفن شده و هم جاهایی که سر امام، مدت کوتاهی در آنجا نگهداری و تبدیل به زیارتگاه شده است.

کد خبر 1155371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha