راهیان نور مجازی ۲۱ و ۲۲ اسفند برگزار می‌شود

امانتی گفت: امسال ۳۰ هزار دانش آموز پایه نهم و دهم خراسان جنوبی در روزهای ۲۱ و ۲۲ اسفند اردوی راهیان نور را در بستر فضای مجازی دنبال خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «محسن امانتی» امروز (۱۷ اسفند) در دیدار اعضای ستاد راهیان نور دانش آموزی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: «شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. اگرشما روایت نکنید دشمن روایت می کند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید دشمن روایت می کند؛ شما اگر حادثه‌ی دفاع مقدس را روایت نکنید دشمن روایت می کند، هرجور دلش می خواهد. توجیه می کند، دروغ می گوید، ۱۸۰ درجه با این خلاف واقع، جای ظالم و مظلوم را عوض می کند. شما اگر حادثه‌ی تسخیر لانه‌ی جاسوسی را روایت نکنید که متأسفانه نکردید، دشمن روایت می کند و کرده. دشمن روایت کرده، روایتهای دروغ. این کاری است که ما باید انجام بدهیم، این وظیفه‌ی جوانهای ما است».

 

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸ هزار ثبت نام قطعی دانش آموزان را داشتیم و ۵۰ هزار دانش آموز از سطح کشور به صورت آنلاین پنج یادمان ما را مشاهده کردند، افزود: کانال فضای مجازی سازمان بسیج دانشجویی را نظام‌مند کردیم و ابتدای صبح قرآن و کلام ولایت و تقویم روز همراه پیوست آن منتشر می شود.

 

وی ادامه داد: امسال ۳۰ هزار دانش آموز پایه نهم و دهم که درس آمادگی دفاعی دارند و سایر دانش آموزان در روزهای ۲۱ و ۲۲ اسفند اردوی راهیان نور را در بستر فضای مجازی دنبال خواهند کرد.

 

امانتی با اشاره به اینکه در این اردوی مجازی ۷۵۰ کاروان خواهیم داشت و هر کلاس درس یک کاروان است، افزود: روایتگری راهیان نور مجازی امسال از پنج نقطه عملیاتی شامل یادمان خیبر، شلمچه، اروندرود، فکه و مسجد خرمشهر است و در هر یادمان اجرای سرود، تئاتر دفاع مقدی و معرفی شهدای شاخص استان در این عملیات ها انجام خواهد شد.

 

«محمدعلی واقعی» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: آموزش و پرورش رسالت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده را بر عهده دارد و در این راه اهتمام جدی وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا راهیان نور دانش آموزی به صورت مجازی برگزار شد و جامعه مخاطب بیش از ۳۰ هزار نفر بودند، افزود: امسال برای اعزام حضوری دانش آموزان برنامه ریزی کردیم اما با پیک ششم و لزوم تزریق دز سوم واکسن این امر محقق نشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: برگزاری اردوی راهیان نور دانش آموزی در بستر فضای مجازی خواهد بود تا بتوانیم روایتگری دوران دفاع مقدس و ارائه مطالب را به نمایش بگذاریم.

 

 

 

کد خبر 1155383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha