توسعه کانون‌های مساجد باید در اولویت قرار گیرد

ماموستا مرادی، گفت: توسعه کانون‌های مساجد باید در اولویت قرار گیرد تا در مناطق مختلف ارتقا فعالیت‌های کانون‌ها را شاهد باشیم.

 ماموستا ملا عبدالرحمن مرادی  ضمن تبریک ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: ایمان به قرآن، تلاوت و عمل به کتاب آسمانی مسیر سعادت دنیا و آخرت است.

 

 

 امام جمعه‌ اهل سنت کرمانشاه افزود:باید فضای رغبت‌انگیز در مساجد برای جوانان فراهم کنیم تا آنها اوقات فراغت خود را در این فضاهای معنوی و ارزشی سپری کنند که این حرکت خود می‌تواند زمینه‌ساز مفاهیم ارزشی تربیتی باشد. 

 

 

وی خاطر نشان کرد: مساجد یکی از بزرگترین محورهای قرآن و همچنین آموزش، فهم و عمل به این کتاب آسمانی است و در این راستا باید مدیریت و عملکرد بهتری داشت.

 

 

 

ماموستا مرادی تصریح کرد:برای رونق گرفتن مساجد باید در مورد اهمیت مسئله نماز و نماز جماعت بیشتر بیان شود زیرا نماز در همه ادیان آسمانی در اولویت بوده است.

 

 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه اظهار کرد: مسجدی پویا و فعال و اثربخش است که شاهد حضور همه اقشار و سنین به ویژه جوانان و نوجوانان باشد و فلسفه تشکیل و راه اندازی کانون های مساجد هم همین هدف است.

 

 

وی در پایان با اشاره به نقش کانون های مساجد  در جذب جوانان، گفت: کانون های فرهنگی هنری نقش مهم و اثرگذاری در جذب نوجوانان و جوانان به نهاد مسجد دارند و از همین رو باید این کانون ها در تمامی مساجد استان فعال شوند.  

 

 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: جهان اسلام نسبت به  تلاوت، آموزش، حفظ، تجوید، تفسیر وعمل به قرآن اهتمام ویژه داشته و وجود صدها مراکز قرآنی در کشور اسلامی ما شاهد این مدعاست.

این مسئول خاطرنشان کرد: مساجد یکی از بزرگترین محورهای قرآن و همچنین آموزش، فهم و عمل به این کتاب آسمانی است و در این راستا باید مدیریت و عملکرد بهتری داشت.

 

کد خبر 1155424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha