آغاز فعالیت مرکز ملی رحمت اللعالمین در پاکستان

مرکز ملی رحمت للعالمین در مراسمی با حضور عمران خان نخست وزیر پاکستان فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «مرکز فرهنگ و ارتباطات اسلامی» ، مرکز ملی رحمت للعالمین در مراسمی با حضور عمران خان نخست وزیر پاکستان فعالیت خود را آغاز کرد. 
به گزارش وابسته فرهنگی کشورمان در راولپندی عمران خان در این نشست به اهمیت پیروی از دستورات اسلام پرداخت و گفت: متاسفانه غرب به دلیل رویکردهای اشتباه خود در مسیر سراشیی قرار گرفته است به نحوی که ارکان خانواده در کشورهای غربی در حال فروپاشی است. وی به مشکلات اجتماعی در پاکستان نیز اشاره کرد و گفت: اگر امروز در پاکستان با مشکلات اخلاقی مواجه هستیم دلیلش دوری از اسلام و عدم شناخت باورهای مذهبی است. نخست وزیر پاکستان گفت: من زمانی که سیره پیامبر را با دقت مطالعه کردم انقلابی در درون خود احساس کردم. 
ملاحظه: مرکز  رحمت‌للعالمین یک نهاد دولتی است که توسط عمران خان در سال 2021 برای تبلیغ آموزش اسلامی و پژوهش‌های آکادمیک الهام‌بخش تشکیل شد. فرمان ایجاد این مرکز توسط رئیس جمهور عارف علوی در 14 اکتبر 2021 ابلاغ شد.
این نهاد دولتی در راستای شخصیت سازی جوانان و نوجوانان پاکستانی برای آشنایی آنها با اسلام راستین، در سیره و احادیث نبوی تحقیق  و پژوهش خواهد کرد. ضمناً این نهاد با کارشناسان متشکل از شخصیت های مطرح مذهبی و اکادمی و دانشگاهی مشورت خواهد کرد تا سیره پیامبر را جزء برنامه های درسی دانشگاهی قرار دهد. همچنین این نهاد وظیفه تبیین اسلام برای جامعه جهانی را نیز بر عهده خواهد داشت.کاهش جرائم و مشکلات اخلاقی اجتماعی با فرهنگ سازی درست در جامعه بر اساس معیارهای اسلامی از جمله دیگر اهداف تشکیل این مرکز ملی در پاکستان است. 
عمران خان، نخست وزیر پاکستان بارها در سخنرانی های خود اعلام کرده است که پاکستان مسیر خود را برای تبدیل شدن به یک حکومت رفاهی اجتماعی بر اساس آموزه های صدر اسلام آغاز کرده است. وی در سخنانش همیشه بر آشنایی  مردم به ویژه جوانان و نوجوانان با زندگی و تعالیم پیامبر اکرم (ص) تاکید می کند و از مرکز ملی رحمت العلمین به عنوان نقشه راه برای رسیدن به یک جامعه ایده ال اسلامی یاد می کند . 
بر اساس فرمان صادر شده از سوی عارف علوی رئیس جمهور پاکستان، مرکز رحمت للعالمین متشکل از یک رئیس و شش عضو خواهد بود. رئیس این مرکز توسط نخست وزیر منصوب می شود. هیئت مشورتی کمیته حداقل هر سه ماه یکبار تشکیل جلسه خواهد داد.
این نهاد برای عدالت و رفاه اجتماعی گام برخواهد داشت. علاوه بر این، مرکز رحمت للعالمین با کارشناسان مربوطه مشورت خواهد کرد تا سیره پیامبر را جزء برنامه درسی قرار دهند. همچنین وظیفه تبیین اسلام برای جهانیان را بر عهده خواهد داشت.

کد خبر 1155426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha