عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی/ اجرای طرح «کتابخانه گردی» در ایلام

حیدری با اشاره به امکان عضویت رایگان برای اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، گفت: طرح «کتابخانه گردی» درکتابخانه‌ های عمومی استان با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام، ظهر امروز(۱۷ اسفند) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: طرح سراسری عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی استان به مناسبت گرامیداشت ۱۷ اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور  اجرا می شود.

 

« سمیه حیدری» با بیان اینکه عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی استان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است، افزود: همچنین تلاش شده است که  در ایام تعطیلات عید نوروز سال جاری تعدادی از کتابخانه های عمومی استان برای حضور دوستداران کتاب و مطالعه و اقشار مختلف مردم فعالیت داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی انجام شده این تعداد کتابخانه در سطح استان و در ایام تعطیل روزهای ۲۹ اسفند، یکم تا پنجم و ۱۲ و ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ فعال خواهند بود، تصریح کرد:  تمهیدات لازم نیز برای عضویت رایگان اقشار مختلف مردم در کتابخانه های عمومی در سراسر استان با تلاش همکاران فراهم شده است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام یادآور شد: علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی می توانند با مراجعه به درگاه http://libs.plib31.ir/city.aspx?Statecode=105 و انتخاب شهرستان و کتابخانه مورد نظر، کد تخفیف خود را دریافت و در بازه مشخص شده به کتابخانه عمومی مراجعه کنند.

 

حیدری  از بخشودگی جرائم دیرکرد بازگشت کتاب به کتابخانه خبر داد و  گفت: تمامی اعضای کتابخانه های عمومی استان از 11 تا 29 اسفند ماه فرصت دارند با بازگرداندن کتاب های امانتی خود مشمول بخشیدگی جرایم دیرکرد شوند.

 

وی  در ادامه یادآور شد: همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح «کتابخانه گردی» درکتابخانه‌ های عمومی مرکزی ایلام و امیر کبیر آبدانان با حضور مسئولان و فعالان فرهنگی استانی برگزار می‌شود.

 

حیدری ابراز کرد: اهدای کارت عضویت رایگان به بازدیدکنندگان از کتابخانه و حذف جرائم دیرکرد از مورخ ۱۶تا ۱۹ اسفند ماه (با شرط بازگرداندن اصل کتاب) و نیز ارائه گزارش از معرفی کتابخانه، پایگاه های اطلاعاتی، پیک کتاب و انجام فعالیت های فرهنگی توسط کتابداران  از جمله برنامه های طرح کتابخانه گردی در استان است.

کد خبر 1155433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha