بروجرد به عنوان پایلوت طرح مسکن در منطقه ی غرب انتخاب شد

جهانی گفت: شهرستان بروجرد بعنوان پایلوت طرح مسکن اقدام ملی در منطقه‌ی غرب کشور انتخاب شده و در مرحله‌ی خاک‌برداری قرار دارد که هیچ یک از شهرها در کشور هنوز اقدام عملیاتی نکرده‌اند.

«علی جهانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: طی معاهده‌‌ای بین وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار بر این شد ساخت مسکن‌های طرح اقدام ملی در شهرهای با جمعیت بالای ۳۰۰هزار نفر به شرکت‌های تعاونی مسکن متعارف و تاییدشده و در شهرهای زیر ۳۰۰هزار نفر جمعیت به شرکت‌های فنی مهندسی اعطا شود.

 

سرپرست اداره کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: 10شرکت تعاونی مسکن در اداره تعاون بروجرد ثبت شده که همه‌ی آنها پیش از تصویب این طرح مشکلات ساختاری داشتند.

 

وی بیان کرد: تمامی این شرکت‌ها را با همت اعضا و پیگیری‌های مستمر به روز کردیم و اعتبارنامه‌های هیئت‌مدیره‌ها و اساسنامه و کارهای دداری آنها طی مدت زمان کوتاهی انجام شد.

 

جهانی تصریح کرد: حین انجام این امور، یک اتحادیه نیز جهت انجام طرح اقدام ملی به نام اتحادیه آتیه‌ساز تشکیل دادیم. که این اتحادیه قراردادی با مسکن و شهرسازی منعقد کرد و ۳۷هکتار زمین تحویل هیئت‌موسس اتحادیه شد.

 

سرپرست اداره کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: همزمان با تحویل زمین، انتخابات اتحادیه نیز برگزار گردید و به ثبت رسمی رسید و طبق قرارداد، اراضی به هیئت‌مدیره‌ی اتحادیه تحویل داده شد.

 

وی بیان کرد: با رسمیت کار اتحادیه آتیه‌ساز طرح اقدام ملی در بروجرد، مناقصه‌ی خاک‌برداری آن برگزار شد و برنده‌ی مناقصه سریعا کار خود را شروع کرد. هم‌اکنون نیز پروژه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

جهانی تصریح کرد: بروجرد بعنوان پایلوت طرح اقدام ملی در غرب کشور نیز انتخاب شده است ، چراکه هیچ یک از شهرها هنوز این طرح را بصورت عملیاتی آغاز نکرده‌اند.

 

سرپرست اداره کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه پیش‌بینی میکنیم تا اردیبهشت سال آینده زمین جهت شروع عملیات ساخت ساز به ده‌شرکت تعاونی مسکن تحویل شود، اظهار کرد: هر تعاونی وظیفه دارد حدود ۲۰۰ واحد مسکونی که ۱۲ بلوک ۴ طبقه همراه با پارکینگ می‌باشد را بسازد.

 

وی گفت: تلاش ما بر این است که نقاط ضعف مسکن‌مهر در پروژه اقدام ملی برطرف شود و نقاط قوت آن نیز ارتقا یابد. امنیت برای ما یکی از اولویت‌های اصلی است.

 

جهانی افزود: بنا داریم جهت رفاه حال مردم عزیز و کسانی که در این منازل ساکن می‌شوند، چندین پروژه رفاهی، آموزشی، درمانی و خدماتی نیز بسازیم تا هم بار ترافیکی داخل شهر کاسته شود، هم ساکنان پروژه اقدام ملی جهت تهیه مایحتاج با زحمت نیفتند.

کد خبر 1155473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha