محصولات فرهنگی در بازار اسباب‌بازی از سبک زندگی ایرانی اسلامی فاصله دارد

اسماعیلی گفت: در حوزه نوشت‌افزار بخشی را در اختیار گرفتیم و فعالان حزب‌اللهی با تأسیس موسسه‌های فرهنگی با وجود حمایت نشدن، تغییرات مثبتی را ایجاد کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دکتر محمد مهدی اسماعیلی، امروز 17 اسفند در مراسم اختتامیه‌ی هفتمین  جایزه فیروزه که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت:در دولت سیزدهم یکی از شعارهای اصلی در حوزه‌ صنایع فرهنگی و اقتصادی، توسعه‌ صنایع خلاق فرهنگی است که برای این برنامه در سند تحول یک فصل مهم را تدارک دیده‌‌ایم .این برنامه را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جزو ۵ برنامه‌ کلان قرار دادیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه موضوعات جشنواره فیروزه در زندگی نقش موثر و مفیدی دارند، بیان کرد: اسباب‌بازی و عروسک مجموعه‌ای از نمادهای فرهنگی است که در کنار هم قرار می‌گیرند و در اقتصاد فرهنگی خود را نشان می‌دهد. مهم‌تر از آن تأثیرگذاری فرهنگی است، محصولات فرهنگی در بازار اسباب‌بازی از سبک زندگی ایرانی اسلامی فاصله دارد.

 

وی اظهار داشت: فاصله‌ بازار اسباب‌بازی با سبک زندگی ایرانی اسلامی در یک زنجیره قرار دارد که از انیمیشن آغاز می‌شود. در نوشت‌افزار و در تولیدات سینمایی و سریال خود را نشان می‌دهد. شخصیت‌های موجود در این محصولات اسطوره‌هایی هستند که در ذهن و روح کودکان نقش می بندند.

 

وی هدف جایزه فیروزه را فرهنگ‌سازی دانست و افزود: در حوزه نوشت‌افزار بخشی را در اختیار گرفتیم و فعالان حزب‌اللهی با تأسیس موسسه‌های فرهنگی با وجود حمایت نشدن، تغییرات مثبتی را ایجاد کردند. معاونت علمی ریاست جمهوری  تأسیس ۲۰ خانه‌ طرح و ایده تاسیس کرده که در کشور از جمله فعالیت‌های مفید است و از این طرح‌ها استقبال و حمایت می‌کنیم. تاسیس دبیرخانه‌ دائمی محصولات فرهنگی در کنار جایزه فیروزه آغاز شده است که این نیز از جمله فعالیت‌های وزارت فرهنگ در جهت توسعه‌ی صنایع خلاق فرهنگی است.با تأسیس یک کارگروه در وزارت فرهنگ مشخص کردیم که خروجی‌هایی در این زمینه شکل بگیرد تا تنها ایده نباشد بلکه کارمزد و کارنامه‌‌ای در این زمینه ارائه کنیم.

 

وی با بیان اینکه  امسال ۸۰۰۰ اثر به جشنواره فیروزه ارسال ، گفت در ادامه‌ چنین برنامه‌هایی مسئولان فرهنگی از پژوهش تا ذائقه‌شناسی و همه‌ متغیرهای دخیل در تولید محصولات فرهنگی باید متناسب با سبک زندگی ایرانی اسلامی و با ذائقه‌ نسل کودک و نوجوان قرار بگیرد، هر کجا که به ذائقه بی‌توجهی شود به اهداف مورد نظر ممی رسیم.در حوزه صنایع خلاق هم اتفاقات خوبی رخ داده است.

کد خبر 1155539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha