جشنواره ملی شعر صحیفه حرکتی نوگرا و محتوایی است

دکتر کامرانی گفت: جشنواره ملی شعر صحیفه در نوع خود، حرکتی نوگرا و محتوایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، دکتر « احسان کامرانی » در آیین اختتامیه جشنواره ملی شعر صحیفه اظهار کرد: با توجه به برگزاری کنگره امام سجاد(ع) و ترویج معارف صحیفه سجادیه در سال‌های متمادی به همت مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در استان هرمزگان و شهر بندرعباس جشنواره شعر صحیفه سجادیه برگزار می‌شود

 

وی افزود: امسال نیز این برنامه در قالب شعر صحیفه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و همکاری این مؤسسه با حضور شاعران برگزیده این جشنواره و تجلیل از آنان برگزار شد.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ادامه داد: این جشنواره در محورهای ۵۴ دعای صحیفه سجادیه، زندگی و سیره امام سجاد(ع) در قالب‌های شعری مختلف، غزل، مثنوی، شعر نو، شعر سپید و... در چهار بخش دانش‌آموزی، دانشجویی، استادان، فرهنگیان و آزاد برگزار شد که در نوع خود، حرکتی نوگرا و محتوایی است که شاعران با استفاده از ادعیه این کتاب گران‌بها و معنوی آن را با هنر تأثیرگذار شعر به جامعه عرضه می‌دارند.

 

وی اضافه کرد: آمیختن این کلام گوهربار در حریری از هنر، ادبیات و فرهنگ جامعه می‌تواند تأثیرات شگرف آن را چند برابر سازد و خیل عظیمی از جوانان فرهنگ دوست، اهل شعر و ادبیات را برای معرفی کلام گوهربار این امام همام به میدان اندیشه و دین وارد ساخت تا با تأمل و تفکر بیشتر بتوانند راه سعادت بشریت را رقم بزنند.

 

« محمود صباحی زاده »، دبیر جشنواره شعر صحیفه نیز گفت: 11 دوره کنگره امام سجاد(ع) به همت مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در استان هرمزگان و شهر بندرعباس برگزار شده و دلیل میزبانی این جشنواره برای ارادت خاص به مقام شامخ امام سجاد(ع) است.

 

وی ادامه داد: تعداد یک هزار و ۱۱۲ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که مورد گزینش هیئت داوران جشنواره قرار گرفت و از برگزیدگان نیز در پایان جشنواره تجلیل شد.

 

دبیر جشنواره شعر صحیفه عنوان کرد: جشنواره شعر علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به میزبانی ۱۰ واحد دانشگاهی از سالروز ولادت امام علی(ع) آغاز شده و تا نیمه شعبان سالروز امام مهدی(عج) ادامه دارد.

 

گفتنی است؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نیز یکی از واحدهای دانشگاهی است که میزبانی جشنواره شعر صحیفه را به عهده دارد.

 

 

 

کد خبر 1155545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha